آیا می خواهید بدانید چرا نمی توانید مک فلوری بگیرید؟ فدرال رزرو نیز همینطور.

دسرهای بستنی مک دونالد نه تنها به خاطر طعم آنها بلکه به دلیل کمیابی نیز شهرت دارند. ماشین هایی که برای ساخت مک فلوری گریزان استفاده می شوند به اندازه ای در حال پلک زدن هستند که باعث ایجاد الگوهای رفتاری اینترنتی ، عصبانیت رسانه های اجتماعی و حتی نظریه های توطئه شده است.

یکی از توئیترها ناامیدی را از عدم امکان سفارش به McFlurry به عنوان “تجربه جهانی آمریکایی” ، همراه با یادگیری نحوه پخش ضبط ، توصیف کرد. حتی مک دونالد نیز سرگرم این موضوع شده است: “ما یک شوخی با دستگاه سرو نرم خود داریم اما نگرانیم که کار نکند.” توییت کرد پاییز گذشته

سپس وب سایت McBroken وجود دارد که وضعیت بستنی ساز را در هر مکان مک دونالد در آمریکا ردیابی می کند. این نشان می دهد که 30 درصد از سازندگان McFlurry در شهر نیویورک در حال حاضر در تنگنا هستند ، در حالی که مشتریان در هوستون و دالاس می توانند انتظار داشته باشند که به ترتیب 20، و 15 of از ماشین ها خراب شوند.

تلاش حداقل یک شرکت برای تعمیر ماشین آلات McFlurry منجر به برخورد قانونی با سازنده آنها ، Taylor Commercial Foodservice ، شده است. در سال 2019 ، استارت آپی به نام Kytch نرم افزاری را توسعه داد تا تعمیر ماشین های بستنی شکسته را برای صاحبان رستوران ها آسان کند. بر اساس گزارش عمیق Wired ، این فناوری بسیار محبوب بود و Kytch را به ارزش 50 میلیون دلار رساند ، قبل از اینکه تیلور به طور ناگهانی صاحبان رستوران ها را از استفاده از آن منع کند.

بنیانگذاران Kytch در ماه مه از Taylor و یک حق امتیاز McDonald’s شکایت کردند و آنها را متهم کردند که از محصول Kytch به طور غیرقانونی کپی کرده اند تا “از راکت تعمیر چند میلیون دلاری محافظت کند”. تیلور به درخواست نظر CBS MoneyWatch پاسخ نداد.

اکنون ، فدرال رزرو در پرونده هستند. وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد که کمیسیون تجارت فدرال به صاحبان حق رای مک دونالد در مورد “تحقیقات اولیه” اطلاع داده و در مورد استفاده تجهیزات فرنچایزها ، از جمله دستگاه های بستنی ، و همچنین تعداد مالکان مجاز به تعمیر تجهیزات خود ، پرس و جو کرده است. به

در نامه این آژانس آمده است: “وجود تحقیقات اولیه نشان نمی دهد که FTC یا کارکنان آن مرتکب تخلف شده اند.” FTC از اظهار نظر در مورد CBS MoneyWatch خودداری کرد.

به گفته ناتان پروکتور ، مدیر ارشد کمپین حق تعمیر گروه منافع عمومی ایالات متحده ، توضیحات مربوط به ماشین های شکسته مک دونالد در دو اردوگاه قرار می گیرد.


قوانین پیشنهادی “حق تعمیر” در تلفن های هوشمند …

03:44

پروکتور به CBS MoneyWatch می گوید: “برخی از مردم ماشین های تیلور را نوعی مهندسی شده و بسیار پیچیده توصیف می کنند و می گویند به همین دلیل خراب می شوند.” توضیح دیگر این است که تیلور و دیگر تولیدکنندگان تجهیزات سنگین به شدت تلاش می کنند تا سهم بازار را-در دنیایی که بیشتر نرم افزاری شده است-با استخراج هزینه های تعمیر و نگهداری از فرنچایزهای اسیر حفظ کنند.

قبل از ورود Kytch ، تنها گزینه اپراتورهای رستوران برای برخورد با دستگاه شکسته McFlurry تماس با تیلور بود. مشاغل تعمیرات برای این شرکت سودآور بود و طبق شکایت کیچ ، 80 میلیون دلار هزینه خدمات در سال 2017 به همراه داشت. تیلور به وال استریت ژورنال گفت که صاحبان دستگاه ها در صورت تلاش برای تعمیر ماشین ها به تنهایی ضمانت خود را لغو می کنند. شرط بندی شرط ضمانت شرکت ها به استفاده از قطعات یا خدمات خاص توسط شرکت ها غیرقانونی است ، قانونی که قانون ضد تراست آن را “بستن” می نامد.

پروکتور گفت: “تیلور این محصول را به گونه ای مهندسی کرده است که خراب می شود و شما نمی دانید چرا ، و کسی باید وارد شود.” “صاحبان امتیاز باید این دستگاه ها را بخرند. آنها با تیلور تماس می گیرند و هیچ انگیزه ای برای طراحی وجود ندارد [the machines] برای جلوگیری از تماس با خدمات. “

FTC در ماه جولای صادر شد یک سیاست جدید به طور گسترده به نفع “حق تعمیر” ، موضوعی که رئیس جمهور جو بایدن در یک فرمان اجرایی گسترده در مورد آن مطرح کرد شیوه های ضد رقابتیبه آژانس در حال حاضر قوانین جدیدی را با هدف محدودیت های تعمیر می نویسد.

“اگر این [case] Proctor گفت ، این اولین نمونه از FTC است که به محدودیت های تعمیر به عنوان چیزی که ارزش بررسی دارد ، نگاه می کند. “

وی ادامه داد: “تولیدکنندگان دوست دارند وانمود کنند که تنها راه حل تعمیر دستگاه را دارند و این مزخرف است.” “گاهی [repair] شامل نوآوری هایی است که محصول را بهبود می بخشد ، در مورد Kytch. تولیدکنندگان دوست دارند برخی از این نوآوری های رقابتی را به هم بزنند زیرا این امر بر رقابت می افزاید و من فکر نمی کنم آنها باید اجازه چنین کاری را داشته باشند. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *