الکس سامرز برای مستند “Dawson City: Frozen Time” طلای موسیقی استخراج کرد

در مستند “شهر داوسون: زمان منجمد” گنجینه ای از فیلم های صامت چند دهه ای که برای چندین دهه در زمین یخ زده یوکان مدفون شده اند ، کشف و مرمت شده است ، که نه تنها داستان سینمای اولیه بلکه تغییرات جنجالی را نیز روایت می کند. ثروت شهر جستجوگر طلا که تولد آن همزمان با تولد فیلم ها بود.

در آن شهر دوردست ، که در اوج تب طلا ، جمعیت آن به 40 هزار نفر می رسید ، سالن های سینما راهی محبوب برای گرفتن پول از معدنچیان (مانند قمار و فحشا) بودند. با این حال ، قوطی های فیلم نیترات برای حمل و نقل خیلی گران بودند و برای اینکه بتوانند در اطراف خواب بگذارند بسیار قابل اشتعال بودند و بنابراین در رودخانه ریخته می شدند یا دفن می شدند. صدها قوطی فیلم تا سال 1978 کشف نشده بود ، زمانی که یک گروه ساختمانی بیش از 500 حلقه را کشف کرد.

dawson-city-frozen-time-poster-244.jpg

سینمای لوربر


بیل موریسون ، فیلمساز (“دکاسیا”) از کلیپ های فیلم پیدا شده و عکسهای قدیمی برای روایت داستان فیلم “یافتن شهر داوسون” و خود شهر استفاده می کند – فاجعه های مربوط به ساکنان اصلی آن ، متقاضیان جستجوی ثروت و انبوهی از بازرگانان و کارآفرینان که انرژی ، تدبیر و ناامیدی آن را مثال زدند.

یکی از برجسته ترین عناصر فیلم نمره موسیقی است – منظره صوتی خنک کننده و اثری از سازهای صوتی پردازش شده. همانند بهترین موسیقی فیلم ، که برای کاوش عمیق در روان شخصیت ها مورد استفاده قرار می گیرد تا ارتباط عاطفی را برای مخاطب نشان دهد ، “شهر داوسون: زمان منجمد” با استفاده از نمره خود زمان و مکانی را که مدتهاست از دست رفته و جمعیتی که آرزوها ، مبارزات و شکست ها ، صد سال بعد ، برای ما کاملاً آشنا هستند.

الکس سامرز آهنگساز به CBS News گفت: “این پروژه بسیار متفاوت از هر پروژه امتیازدهی دیگری بود که من انجام داده ام.” “من نیاز داشتم تا با ایده فیلم Find زندگی کنم و سعی کنم آن را در موسیقی و در موسیقی مجسم کنم صدا از موسیقی م soundلفه صدا به همان اندازه آهنگسازی و انتخاب های آهنگین مهم بود. ”

سامرز ، اهل بالتیمور ، هنرمند ، موسیقیدان و مهندسی است که نیمی از دونفره جونسی و الکس است (با نوازنده ایسلندی جون لور بیرگیسون ، که وی در مدرسه موسیقی برکلی در بوستون آشنا شد). وی امتیازات مینی سریال تلویزیونی “منهتن” و فیلم های “Aloha” و “Captain Fantastic” را نوشته است.

سامر برای “Dawson City: Frozen Time” گفت که او می خواهد موسیقی به نظر برسد که در درزها از هم می پاشد و در حال خراب شدن است – منعکس کننده تصاویر شکننده ای که روی صفحه می لرزد. وی گفت: “من فکر می کنم که این موضوع اصلی در کل ماجرا بود – ایده فرسوده شدن چیزی و ضرب و شتم و فراموش شدن آن.”

برای تماشای کلیپی از “Dawson City: Frozen Time” بر روی پخش کننده ویدیوی زیر کلیک کنید. (هدفون توصیه می شود.)


Dawson City: Frozen Time | کلیپ: مخزن شنا | NYFF54 توسط
انجمن فیلم مرکز لینکلن در یوتیوب

سامر به دنبال موسیقی دوره ای یا ترانه های محلی برای بازآفرینی زندگی در Klondike از دهه 1890 نبود ، اما از محیط و شکنندگی فیلم یافت شده برای رنگ آمیزی م soundلفه صدای نمره خود استفاده کرد. “من به معنای واقعی کلمه کار نمی کنم ، مثل خواندن کتاب یا فکر کردن درباره آن افراد و سپس سعی در نوشتن چیزی که مظهر آن باشد. من فقط سعی می کنم بین هرچه می نویسم و ​​آنچه در آن اتفاق می افتد جرقه ای ایجاد کنم. تصویر – این همیشه بهترین احساسی است که می توانید آن را پیدا کنید – و جای خود را برای تصادفات و شانس ایجاد می کنید. ”

سامر علاوه بر نوشتن موسیقی ، برای سایر هنرمندان نیز ضبط می کند. وی گفت: “من عاشق صداها هستم ؛ من یک صدای دمدمی مزاجی هستم.” “بنابراین من فقط با صدا و لایه های صدایی و ایجاد صدا وسواس دارم. پالت من تمایل به استفاده از سازهای صوتی دارد. من تمایل به استفاده از نمونه بردارهای بسیار زیاد دارم ، با صداهای صوتی در بالای صفحه ، بیش از سینتی سایزرها.”

در حالی که وی از رایانه ها و واریسپید (برنامه ای برای سرعت بخشیدن یا کاهش سرعت صدا و تغییر صدا) استفاده می کند ، او همچنین از فناوری عجیب تری مانند میکرو کاست ها استفاده می کند.

مناظر صوتی مطمئناً مناظر زیبای قطب شمال ایسلند را به ذهن متبادر می کند ، جایی که بسیاری از نوازندگان سامر از آنجا استقبال می کنند. اما همچنین باعث می شود که عدم زمان برای کسب امتیاز – کلید خورده نه به اتفاقات خاص یا شخصیت ها (طبق معمول در یک فیلم داستانی) بلکه به یک ذهنیت منجر شود: تلاش برای بدست آوردن از زمین ، تلاش برای امید در یک محیط غیر بخشنده ، دلسردی و خراب شدن زمانی که یک شهر مرزی رو به زوال است.

عنوان اصلی فیلم شامل یک خط بیس عمیق و تحمیل کننده از نظر جسمی است – خس خس سینه و روده ای ، گویی نفس های در حال مرگ یک حیوان بزرگ – که توسط یک سیم رشته ای هوازدنی و منعکس شده است.

سامرز گفت: “من کنترباس را ضبط کردم و سپس سرعت کنترباس را کم کردم و ارکستر را مطابق با آن اجرا کردم ، بنابراین صدای ارکستر زنده است اما کنترباس مانند چهار نیم تنه کند شده بود.” “[The double bass] دارای نفس بیشتر ، بافت بیشتر است. اغراق آمیزتر و عمیق تر است. ”

گزیده ای از عنوان اصلی “Dawson City: Frozen Time” را بشنوید

“سعی می کنم همیشه کارهایی از این قبیل انجام دهم – سرعت بخشیدن به تار ، کم کردن سرعت یا افزایش سرعت صدای گروه کر. وقتی پیانو را ضبط می کنم ، اغلب آن را خیلی سریع می نوازم و سپس سرعت آن را کم می کنم ، بنابراین از این نوع برخوردار است از لحن رخوت به آن.

سامرز گفت: “به عنوان مثال ، وقتی پیانو ضبط می کنم ، معمولاً تمام پدالها را پایین می کشم.” “شما صدای انگشت زیادی می گیرید و صدای دمپر زیادی دارید. صدا بسیار فیزیکی است و نقص زیادی دارد ، و سپس می شنوید که انگشتان با کلیدها لمس می کنند – مانند صدای فیزیکی پیانو به اندازه صدای تونال. و بعد وقتی آن را برای تصویر تماشا می کنید ، زیباست ، جغجغه ای است و دلهره آور و وهم آور. ”

گزیده ای از “Dawson City: Frozen Time” را بشنوید:

یکی از غیرمعمول ترین صداهای ایجاد شده ، یک صدای ضربان دار ریتمیک و آهسته بود که با فشردن اسباب بازی سگ و کاهش سرعت ضبط صدای صدای خش خش ، به صدا در می آمد تا جایی که به نظر می رسید یک دم بزرگ است. سپس سامرز از نوازنده کنترباس درخواست کرد بدون ضبط نتها و فقط با مالیدن کمان روی سیمها ضرب را تقلید کند:

گزیده ای از “Dawson City: Frozen Time” را بشنوید:

وی همچنین از طریق یک آمپ گیتار با استفاده از میکروفون صدای یک گروه کر را از طریق آمپ گیتار تغذیه کرد و سپس صدای ضبط فنر را بالا برد و سپس آن ضبط را با گروه کر اصلی ترکیب کرد:

گزیده ای از “Dawson City: Frozen Time” را بشنوید:

همه نوازندگان از دوستان سامر ، از ایسلند و فنلاند هستند ، که وی در دهه گذشته با آنها کار کرده است.

بازیکنان هر کدام به طور جداگانه آهنگ های خود را زمین گذاشتند. سامرز گفت: “من چند روز را با دوست خودم Ólafur Björn Ólafsson (نواختن پیانو و ویبرافون) می گذراندم.” “سپس یک هفته را با دوستم سامولی کوسمینن (که ضربات کوبی و بسیاری از درمان های صوتی عجیب و غریب انجام داد) گذراندم. سپس دو روز را با کوارتت زهی گذراندم (ماریا هولد مارکان سیگفسدوتیر ، هیلدور اورسلسدوتیر ، ادا رین الافسدوتیر و صتالاریت) و سپس من یک روز را با نوازنده کنترباس ، بورگار مگناسون گذراندم – فقط من آنها را روی موسیقی موجودی که قبلاً نوشته ام ضبط می کنم تا بتوانند در بالای آن چارچوبی برای پخش داشته باشند. ”

dawson-city-frozen-time-recording-string-quartet-620.jpg
ضبط کوارتت زهی موسیقی متن “Dawson City: Frozen Time”.

الکس سامرز


از آنجا که سامر به تصویر گل نزد – موسیقی را ضرب و شتم به عمل می آورد و روی صفحه گره می خورد – آهنگ سازی و پخش آن کم بود ، و به طور خاص به قسمت های مختلف روایت فیلم گره نمی خورد. این امر همچنین باعث بداهه نوازی نوازندگان می شود.

سامر سپس فیلم را با کارگردان مشاهده کرد تا بهترین لحظات را برای استفاده از هر نشانه پیدا کند. این منجر به نسخه های مختلف این امتیاز شد ، به دلیل نگاه کارگردان به فیلم به عنوان یک فاجعه بیشتر.

“فاجعه زیادی در داوسون سیتی رخ داده است ، بنابراین او احساس کرد نسخه اصلی نمره من بسیار کمی خوش بینانه و امیدوار کننده است!” سامرز گفت. “بنابراین ، طی روند بازبینی نمره و برخی از نشانه های موسیقی ، در نهایت مواردی را که بسیار روشن و خوش بینانه و امیدوار کننده بودند ، از بین بردیم. و من به نوعی به صفحه نقاشی برگشتم و چند قطعه دیگر را نوشتم که تجسم ناامیدی و شهری که مدام به زمین می دوید ، مردم می مردند ، مردمی که در شمال دور چیز زیادی نداشتند. من فکر می کنم او مشتاق بود مطمئن شود که موسیقی منعکس کننده آنچه او احساس می کرد داستان است – فاجعه و مرگ و تولد دوباره ”

سامرز افزود: “او گفت كه او واقعاً از تارها خوشم می آید! بنابراین من فكر می كنم كه در بعضی از مواقع من موسیقی های بیشتری را با تار از آنچه در ابتدا داشتم ، انجام دادم.”

“شهر داوسون: زمان منجمد” (توزیع شده توسط کینو لوربر) هم اکنون در تئاترهای شهرهای نیویورک ، لس آنجلس ، شیکاگو ، سن دیگو و هارتفورد ، کانکس بازی می کند و جمعه در بالتیمور و پسادنا اکران می شود. بزودی در فیلادلفیا ، سانفرانسیسکو ، کلمبوس ، کلیولند و سایر شهرها افتتاح می شود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Kino Lorber مراجعه کنید.


همچنین مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *