اولین پرواز کاملاً غیرنظامی به ایستگاه فضایی با قرارداد ناسا پیش می رود

مدیران آژانس روز دوشنبه گفتند که ناسا و Axiom Space مستقر در هوستون “دستور ماموریت” را امضا کرده اند که زمینه را برای بازدید چهار غیرنظامی از ایستگاه فضایی بین المللی در اوایل سال آینده فراهم می کند ، اولین پرواز کاملا تجاری به مجتمع آزمایشگاهی در مدار.

ماموریت Axiom “AX-1” و آینده پرواز خیریه محور فیل مک آلیستر ، مدیر توسعه پروازهای فضایی تجاری ناسا ، گفت: به مدار کم زمین ، هر دو سر کپسول SpaceX Crew Dragon ، “یک رنسانس در پرواز فضایی انسان ایالات متحده است”.

وی در مورد بازار فزاینده تجاری تجاری که شامل گواهینامه پیش بینی شده CST-100 Starliner بوئینگ و پروازهای زیر مداری آینده توسط Blue Origin و Virgin Galactic است گفت: “من فکر می کنم این کلمه مناسبی برای آنچه ما تجربه می کنیم است.” “به نظر من ، این یک نقطه عطف واقعی با پرواز فضایی انسان است.”

042321-docking-photo1.jpg
یک کپسول SpaceX Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک می شود و چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل می دهد. Axiom مستقر در هوستون در حال پیشروی است و قصد دارد چهار شهروند خصوصی را در اوایل سال آینده با استفاده از Crew Dragon در اولین پرواز کاملا تجاری به ایستگاه به آزمایشگاه برساند.

ناسا


Axiom Space ، تحت هدایت مایک سوفردینی ، مدیر برنامه سابق ایستگاه فضایی ناسا ، سال گذشته اعلام شد که قصد دارد یک خدمه چهار نفره را به داخل کپسول SpaceX Crew Dragon به ایستگاه فضایی بفرستد. این پرتاب در حال حاضر برای بازه زمانی ژانویه هدف گذاری شده است.

معاون رئیس Axiom ، مایک لوپز-آلگریا ، فرمانده سابق فضانوردی و ایستگاه فضایی ناسا ، به عنوان فرمانده مأموریت AX-1 خدمت خواهد کرد که انتظار می رود حدود 10 روز به طول انجامد. لری کانر ، یک کارآفرین آمریکایی ، سرمایه گذار و خیرخواه کانادایی مارک پاتی و ایتان استیبب ، سرمایه گذار اسرائیلی ، خلبان جنگنده سابق ، به او خواهند پیوست.

لوپز-آلگریا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که خدمه از هفته آینده در تمرین سانتریفیوژ و پروازها برای شبیه سازی بی وزنی شرکت می کنند و در ماه ژوئیه برای “آموزش پیوند و رهبری” به اردوگاه آلاسکا می روند.

لوپز-آلگریا و کانر ، خلبان مأموریت ، اندکی پس از آن ، قبل از شروع آشنایی کل ایستگاه های فضایی در مرکز فضایی جانسون ، در ماه اکتبر ، آموزش پرواز SpaceX را آغاز می کنند.

لوپز-آلگریا گفت: “ما مسئولیت تعیین مأموریت های خصوصی آینده را پذیرفته و از این چالش استقبال می کنیم.” “آنها علاقه ای به گردشگر بودن ندارند. آنها می خواهند سهم خود را برای بهبود بشر انجام دهند … از طریق آزمایش های علمی و ارتباط با سازمان های آموزشی و بشردوستانه.”

این پرواز دومین پرتاب کاملاً غیرنظامی غیرنظامیان به مدار کم زمین خواهد بود. در ماه سپتامبر ، اسپیس ایکس قصد دارد چهار هواپیمای غیرنظامی را سوار کپسول Crew Dragon در یک پرواز مفید برای بیمارستان تحقیقات کودکان سنت جود به فضا پرتاب کند.

خدمه دو نفره دو زن که توسط میلیاردر جارد آیزاكمن اجاره شده است ، قبل از بازگشت به آب و هوای اقیانوس ، تقریباً سه روز به دور این سیاره می چرخد. ماموریت Axiom AX-1 دومین پرواز غیرنظامی به مدار کم زمین اما اولین بازدید از ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.

“از آنجا که اولین بار است و ما قبلاً این کار را انجام نداده ایم ، ما می خواهیم هرچه که هست یاد بگیریم. من مطمئن هستم که ما برخی از سکسکه ها را خواهیم داشت و باید برخی از تنظیمات و برخی از درس ها را انجام دهیم مک آلیستر گفت. “اما من فکر می کنم با امضای این دستور ماموریت ، ما به یک نقطه عطف قابل توجه رسیده ایم.”

سوفردینی گفت که ماموریت AX-1 اولین قدم در جهت هدف این شرکت است که در نهایت پس از بازنشستگی آزمایشگاه ناسا ، یک ایستگاه فضایی را برای خود عملیاتی کند.

وی گفت: “این واقعاً آغاز تعدادی از پروازها است که واقعاً به هدف نهایی داشتن یک پلت فرم با مدار کم زمین در دسترس تجاری منجر می شود تا علاوه بر کمک به رشد اقتصاد LEO ، بلکه بتواند فقط به تمام بشریت خدمت کند.” گفت “این یک گام فوق العاده به جلو است.”

در تلاش برای افتتاح این ایستگاه برای استفاده بیشتر تجاری ، مدیران ناسا در نظر دارند حداکثر دو “مأموریت فضانورد خصوصی” یا PAMs در سال بر اساس در دسترس بودن بندرهای اسکله و ترافیک دولتی به مجتمع آزمایشگاه و از آنجا انجام دهند.

051021-axiom-station.jpg
Axiom قصد دارد ماژول هایی را به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کند ، که تحت تأثیر تصور این هنرمند از سمت چپ آزمایشگاه گسترش یافته است ، که بعداً پس از بازنشستگی آزمایشگاه فضایی فعلی ، می تواند جدا شود و به عنوان یک پایگاه تجاری مستقل پرواز کند.

فضای بدیهیات


هزینه حمل و نقل به مدار کم زمین ، اعم از هواپیمای SpaceX Crew Dragon یا بوئینگ CST-100 Starliner ، به عهده نهاد تجاری حامی پرواز است. قیمت پرتاب های تجاری مشخص نیست اما انتظار می رود صندلی ها با توجه به هزینه کپسول موشک و خدمه ، آموزش قبل از پرتاب و پشتیبانی و بازیابی خدمه در پایان پرواز ، هر کدام حداقل 50 میلیون دلار بفروشند.

به نوبه خود ، ناسا برای برنامه ریزی و اجرای ماموریت ، ارتباطات فضا به زمین و استفاده از تجهیزات تهیه شده ناسا به هر پرواز 4.8 میلیون دلار نیاز دارد. هزینه پایه پشتیبانی از خدمه حرفه ای ایستگاه برای هر مأموریت 5.2 میلیون دلار است.

سایر هزینه ها شامل 2000 دلار در روز ، هر خدمه برای غذا ، حداکثر 1500 دلار برای هر نفر ، هر روز برای لباس ، محصولات بهداشتی ، کیسه های خواب و سایر وسایل و حداکثر 164000 دلار برای هر نفر در روز برای تأمین هزینه مواد غذایی قبل از مرحله و لوازم خدمه و برای دفع اقلام استفاده نشده

Axiom قیمت مأموریت AX-1 را پرداخت نمی کند ، بخشی به این دلیل است که برنامه ریزی قبل از تعیین دستورالعمل های جدید قیمت آغاز شده است و به این دلیل که این شرکت خدماتی را به ناسا ارائه می دهد که در غیر این صورت آژانس باید هزینه آن را پرداخت کند. دستور ماموریت اعلام شده در روز دوشنبه فقط 1.69 میلیون دلار را شامل می شود. توافق نامه های اضافی برای مذاکره باقی مانده است.

آنجلا هارت ، مدیر توسعه مدار تجاری کم زمین در مرکز فضایی جانسون در هوستون ، گفت: “Axiom در حال بدست آوردن خدماتی از جمله تجهیزات خدمه ، تحویل بار به فضا ، ذخیره سازی و مدارهای دور برای استفاده روزانه از ناسا است.” “توانایی بازگشت ناسا در ذخیره سازی سرد از Axiom برای بازگرداندن نمونه های علمی به محققان روی زمین.”

اما وی افزود ، “موافقت نامه های اضافی بازپرداخت شده دیگری نیز که Axiom و SpaceX با ناسا منعقد کرده اند و ارزشهای قراردادی دیگری دارند نیز قابل قبول است.”

هارت گفت: “این خدمات شامل سرویس های آموزشی و همچنین خدمات راه اندازی در کیپ و موارد دیگری است که ما هنوز در حال مذاکره هستیم.” “بنابراین این ارزش کامل تمام خدماتی نیست که Axiom مسئول آن است.”

با توجه به هزینه های شدید حمل و نقل ، ناسا و Axiom اذعان می کنند که پروازهای فضایی خصوصی حداقل در کوتاه مدت در قلمرو انحصاری ماجراجویان ثروتمند ، کارآفرینان و محققان تحت حمایت شرکت باقی می ماند. اما سوفردینی گفت “شما باید از جایی شروع کنید” ، و لوپز-آلگریا گفت که هزینه ها سرانجام کاهش می یابد.

لوپز-آلگریا گفت: “درست است که در حال حاضر ، این خیلی دموکراتیک نیست ، شما باید در یک جمعیت شناسی کاملاً انتخاب شده باشید تا بتوانید از پس هزینه های آن برآیید.” “اما … همه ما تلاش می کنیم قیمت ها پایین بیایند. و من فکر می کنم اگر روند هزینه یابی را دنبال کنید ، به عنوان مثال هواپیمایی تجاری یا تقریباً هر نوع حمل و نقل ، همه آنها بالا شروع می شوند و می آیند پایین.”

وی گفت: “و بنابراین تجربه ای که این افراد به دست خواهند آورد ، همراه با ابزار تأثیرگذاری قابل توجهی که در اختیار دارند ، فکر می کنم یک پیروزی باشد و ما را در مسیر خوبی برای آینده قرار دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.