این چیزهای روزمره قبل از 11 سپتامبر وجود نداشت. اکنون آنها صنایع تریلیون دلاری هستند.

از اینترنت اینترنتی و تلفن هوشمند شما گرفته تا TSA ، زندگی روزمره در ایالات متحده از آن روز وحشتناک سپتامبر در سال 2001 به طور چشمگیری تغییر کرده است.

سفر هوایی انجام دهید. قبل از 11 سپتامبر، امنیت در فرودگاهها عمدتاً به صورت خصوصی انجام می شد و ممکن است شامل راه رفتن از طریق فلزیاب باشد. مسافران می توانند خفاش های بیس بال و تیغه هایی تا ارتفاع 4 اینچ را در هواپیما ببرند. اعضای خانواده می توانند برای خداحافظی از طریق امنیت به دروازه مراجعه کنند. همیشه احتیاج به شناسایی نبود و هیچ کس کفش های خود را در نمی آورد. مسافران به طور معمول باید 30 دقیقه قبل از پرواز خود حاضر می شدند.

هیچ کس تلفن هوشمند نداشت ، رسانه های اجتماعی وجود نداشت ، بیومتریک در مراحل ابتدایی خود بود ، الکسا ممکن است نام مستعار کسی باشد و “ابر” یک اصطلاح آب و هوا بود. ردیابی شخصی از طریق ماهواره از طریق دوربین های خیابانی یا GPS بر روی تلفن وی هنوز هم علمی تخیلی به نظر می رسید.

در اینجا برخی از بزرگترین تغییرات – و برچسب قیمت آنها – دو دهه بعد آمده است.

میهن و امنیت حمل و نقل

اداره امنیت حمل و نقل بر اساس قانونی که در نوامبر 2001 تصویب شد ، ایجاد شد.

  • TSA بیش از 50،000 کارمند امنیتی دارد و روزانه بیش از 2 میلیون مسافر (یا تقریباً 750 میلیون نفر در سال) را بررسی می کند. بودجه TSA در سال 2021 به بیش از 8.4 میلیارد دلار رسید.
  • برنامه PreCheck TSA در حال حاضر در 200 فرودگاه و 80 خطوط هوایی در سراسر کشور استفاده می شود. مسافرانی که برای بررسی امنیت با TSA ثبت نام کرده اند می توانند از برخی اقدامات معمول مانند بیرون آوردن کفش خود صرف نظر کنند. اما همچنین از شما می خواهد که اطلاعات شخصی دقیق خود را برای بررسی سابقه ارسال کنید و برخی نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را ایجاد کنید.
  • TSA برای هر بلیطی که توسط خطوط هوایی تجاری فروخته می شود ، هزینه مسافر دریافت می کند ، که معمولاً “هزینه 11 سپتامبر” نامیده می شود. به گفته وب سایت TSA ، در سال 2019 ، این هزینه ها 4.3 میلیارد دلار بود (در سال 2020 ، به عنوان 2.5 نفر در سال اول ، با کاهش تعداد مسافران ، به 2.5 میلیارد دلار رسید).

استفاده از بیومتریک در حال افزایش است

بیومتریک ، مانند اثر انگشت و حتی نرم افزار تشخیص چهره ، نیز بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. و همه اش دیجیتالی است. در حالی که مسافران خطوط هوایی ملزم به استفاده از آن نیستند ، TSA و Customs and Border Protection پتانسیل بیشتری برای بررسی کارآمدتر مسافران می بینند.

  • گمرک و مرزبانی در حال آزمایش تشخیص چهره در فرودگاه شهرستان وین در دیترویت هستند.
  • برخی از حامیان حریم خصوصی نگرانی هایی در مورد جمع آوری داده ها و استفاده دولت از پیمانکاران خصوصی برای کمک به آن با فراگیرتر شدن بیومتریک دارند.

نظارت “هجوم طلا”

آلبرت می گوید: “در دو دهه گذشته این یک شتاب طلایی نظارتی بوده است – بسیاری از شرکت ها وارد فضا شده اند ، بسیاری از شرکت ها به فضا گسترش یافته اند ، صرفاً از طریق مقدار پولی که توسط دولت های ایالتی و فدرال به آن وارد شده است.” فاکس کان ، بنیانگذار پروژه نظارت بر فناوری نظارت و منتقد جمع آوری داده ها.

او گفت که صنعت فناوری از داده های بزرگ “پاسخی مستقیم به بودجه عمومی است.”

  • تقریباً دو دهه است که صنعت فناوری اطلاعات یکی از سریع ترین بخش های توسعه یافته در ایالات متحده بوده است و بر اساس گزارش اداره آمار کار ، انتظار می رود مشاغل علوم رایانه در دهه آینده 11 درصد رشد کند.

ابر و تلفن هوشمند

دو نوآوری عمده تکنولوژیکی در سالهای پس از 11 سپتامبر تأثیر عمده ای بر اقتصاد ، سیاست و زندگی روزمره آمریکایی ها داشت: تلفن های هوشمند و ابر.

ابر زیرساخت های دیجیتالی است که از فناوری وب ، شبکه های اجتماعی ، ابزارها و برنامه های تجاری پشتیبانی می کند. بیل دتویلر ، سردبیر TechRepublic ، گفت که تلفن های هوشمند در اصل ابر رایانه های مینیاتوری هستند که با ابر کار می کنند و به عنوان ابزارهای چاقو مانند ارتش سوئیس عمل می کنند. و دستگاهها هر سال قدرتمندتر می شوند ، عمدتا به دلیل برنامه ها و قابلیت های رایانش ابری.

دیتویلر می گوید: “هیچ دستگاه دیجیتالی در بیست سال گذشته تأثیر عمیق تری نسبت به تلفن هوشمند نداشته است.” این دستگاه ها به ما کمک می کنند کار کنیم ، یاد بگیریم ، خرید کنیم ، مطمئن شویم که گم نمی شویم ، سلامتی خود را پیگیری کنیم ، در مواقع اضطراری به ما هشدار می دهند و البته به ما در برقراری ارتباط کمک می کنند. “

  • در سال 2001 کمتر از 500 میلیون نفر به اینترنت متصل بودند. امروزه تقریبا 7.1 میلیارد نفر به دلیل تلفن های هوشمند آنلاین هستند.
  • محبوب ترین تلفن در سال 2001 نوکیا 8250 بود ، دستگاهی به شکل نوار آب نبات که قادر به برقراری تماس ، ارسال پیام کوتاه و موارد دیگر بود. این شرکت که در آن زمان سازنده عظیم گوشی های موبایل بود ، در آن سال حدود 140 میلیون دستگاه فروخت.
  • در مقابل ، اپل تنها در سه ماهه اول سال 2021 57 میلیون آیفون فروخت. تحلیلگران پیش بینی می کنند که ارزش بازار اپل به زودی به 3 تریلیون دلار برسد ، این رقم ناشی از موفقیت آیفون و سایر دستگاه های تلفن همراه است.
  • به گفته دیتویلر ، ابر مدرن در همه جا و بسیار قدرتمند است. رایانش ابری به معنای نرم افزار و سرویس هایی است که بر روی شبکه ای از سرورهای اختصاصی اجرا می شوند. این اصطلاح برای اولین بار در سال 1996 در یک طرح تجاری توسط Compaq اشاره شد ، اما تا سال 2006 ، وقتی آمازون Cloud Compute را راه اندازی کرد ، سرویسی پیدا نکرد ، سرویسی که به توسعه دهندگان اجازه می داد محاسبات را از سرورها و نرم افزارهای شرکت خارج کنند.

نوآوری های بیشتر در زمینه فناوری

  • امروزه صنعت پردازنده های تلفن همراه تقریباً 10 میلیارد دلار ارزش دارد و تراشه های مدرن آنقدر قدرتمند هستند که می توانند لپ تاپ ها را تغذیه کرده و الگوریتم های بزرگ هوش مصنوعی را خرد کنند. در آینده ، پردازنده های تلفن همراه در طیف گسترده ای از حسگرها و دستگاه های به اصطلاح اینترنت اشیاء پخته می شوند.
  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی معاصر فناوری های اتوماسیون هستند که قفل تلفن های ما را باز می کنند ، در جهت یابی به ما کمک می کنند و به کسب و کار کمک می کنند تا کارآمدتر عمل کند. این فناوری ها به دلیل ابر و داده های بزرگ تولید شده توسط دستگاه های تلفن همراه قدرتمند و مفید هستند.
  • در سال 2001 مایکروسافت MSN Messenger را منتشر کرد و Friendster در مراحل اولیه خود بود. امروزه فیس بوک 2.8 میلیارد کاربر دارد و ارزش آن بیش از 1 تریلیون دلار است. غول فناوری و سایر برنامه های رسانه های اجتماعی برای داده هایی که از الگوریتم ها و سیستم های هدف گذاری تبلیغات آنها بسیار موثر است ، به ابر و دستگاه های تلفن همراه متکی هستند.

ایرینا ایوانوا ، CBS News ، در تهیه گزارش مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *