با ادامه روند افزایشی قیمت خودرو ، فروش خودرو افت کرد

فروش خودرو در ماه ژوئن ، دومین ماه متوالی از کاهش فروش خودرو ، با افزایش قیمت و کمبود ، خریداران احتمالی را از بازار دور کرد.

فروش خودروهای وارداتی 13.1 درصد نسبت به ماه قبل كاهش یافت در حالی كه فروش وسایل نقلیه داخلی نیز كاهش داشت كه كاهش 8.7 درصدی را نشان می دهد زیرا فروش خودرو 11.2 درصد كاهش یافته و فروش كامیون 8 درصد كاهش یافته است. این کاهش فروش اتومبیل را به زیر سطح قبل از همه گیری خود رساند.

ماهیر راشید ، اقتصاد آکسفورد ، در یادداشت تحقیقاتی گفت: “فروش وسایل نقلیه برای دو ماه متوالی منعقد شده است زیرا قیمت های بسیار بالا ، به ویژه برای خودروهای دست دوم ، تقاضا را کاهش می دهد.”

مصرف کنندگان احساس خرج کردن می کنند. طبق گفته دانشگاه میشیگان ، بخشی از خانوارهایی که ژوئن زمان خوبی برای خرید وسیله نقلیه گفته اند در پایین ترین سطح در حدود 40 سال گذشته بوده است. اقتصاد آکسفورد پیش بینی می کند روند فروش خودرو در طول سال ادامه داشته باشد.

راشد نوشت: “در حالی که تقاضای داخلی قوی و بهبود زمینه سلامتی کف فروش خودرو را تا پایان سال 2021 حفظ می کند ، اما سرعت فروش با محدودیت موجودی کاهش می یابد.”

چیپس ها را سرزنش کنید

کمبود تراشه های نیمه هادی ، که از اجزای اساسی خودروهای جدید و کامیون ها هستند و بیشتر آنها از خارج وارد می شوند ، تولید خودروهای جدید را کاهش داده و قیمت خودروهای دست دوم را به سطح بالایی رسانده است.


کمبود تراشه رایانه ممکن است در تمام سال ادامه داشته باشد

03:47

کمبود تراشه باعث شده تا خودروسازان آمریکایی برای حفظ صلح با عرضه تراشه ، تولید را متوقف کنند. هفته گذشته فورد گفته بود هشت کارخانه آمریکای شمالی برای چندین هفته در تابستان امسال ، بر تولید پرفروش ترین مارک های F-150 ، Mustang ، Escape و Lincoln Nautilus تأثیرگذار است. این خودروساز انتظار دارد 2.5 میلیارد دلار در سال جاری از کمبود عرضه تراشه ضرر کند.

یک کارخانه جنرال موتورز در کانزاس سیتی ، کانزاس ، به دلیل کمبود تراشه برای شش ماه تعطیل است.

قیمت خودروهای دست دوم افزایش می یابد

تمام آن تقاضای پنهان شده ، خریداران خودرو را به سمت بازار خودروهای دست دوم سوق می دهد و قیمت ها را به سطوح غیبی می رساند. طبق ادموندز دات کام ، متوسط ​​قیمت وسایل نقلیه دست دوم بین آوریل و ژوئن به 25410 دلار افزایش یافت ، در حالیکه در مدت مشابه سال قبل 20،942 دلار بود – بالاترین قیمت ثبت شده برای شرکت تحقیقات خودرو. به گفته وزارت کار ، قیمت وسایل نقلیه دست دوم مسئول یک سوم افزایش قیمت مصرف کننده است.

هنگامی که جدید بود ، یک نمونه پیکاپ دوکابین Toyota Tacoma SR مدل 2019 با قیمت برچسب چیزی کمتر از 29000 دلار عرضه شد. دو سال بعد ، فروشندگان تقریباً 1000 دلار بیشتر از آن برای خرید همان وسیله نقلیه پرداخت می کنند ، حتی اگر از آن استفاده شده باشد و آن را با قیمت بیش از 33000 دلار به مصرف کنندگان می فروشند.

ادموندز گفت که متوسط ​​قیمت یک خودروی جدید در سه ماهه دوم 40827 دلار بوده است ، در حالی که در سال گذشته 38895 دلار بود.

در سال گذشته ، بر اساس Black Book ، که اطلاعات خودرو و کامیون را ردیابی می کند ، قیمت خودروهای دست دوم به طور متوسط ​​30٪ افزایش یافته است. الکس یورچنکو ، معاون ارشد علوم داده شرکت ، گفت که این شرایطی ایجاد شده است که وسایل نقلیه با تقاضای بالا نسبت به زمان جدید بودن به فروش می رسند.

یورچنکو گفت: “بازار در حال حاضر بسیار عجیب است.” “نمایندگی ها به موجودی کالا احتیاج دارند ، بنابراین آنها پول زیادی برای وسایل نقلیه خود در بازار عمده می پردازند.”

یورچنکو 73 مدل از وسایل نقلیه 1 تا 3 ساله را در حراجی ها (جایی که نمایندگی ها وسایل نقلیه خود را خریداری می كنند) با قیمت بالاتر از برچسب اصلی خود پیدا كرد ، كه قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده نامیده می شود.

بسیاری از مدل های یافت شده توسط یورچنکو کامیون های گران قیمت و SUV یا وسایل نقلیه بارگیری شده بسیار مورد جستجو است ، از جمله پیکاپ فورد F-150 رپتور با عملکرد بالا ، SUV جیپ Wrangler نامحدود Rubicon SUV 2019 و جعبه دنده مرسدس G کلاس AMG63 SUV با عملکرد بالا.


مرد کارولینای جنوبی زندگی را با تعویض دگرگون می کند …

01:41

اما Tacoma SR دو چرخ متحرک کمترین قیمت از وانت کوچک پر فروش تویوتا است. مطمئناً نسخه های بالاتر از Tacoma نیز در این لیست قرار داشتند ، اما حتی وسایل نقلیه اصلی بیشتر با قیمتی بیش از قیمت اصلی خود به فروش می رسند. به عنوان مثال ، کیا تلوراید و هیوندای پالیساد در سال 2020 این لیست را ثبت کردند حتی اگر هر دو در مقایسه با SUV های گران تر با سه ردیف صندلی ، مقادیر خوبی در نظر گرفته شوند.

یورچنکو می گوید قیمت های گران قیمت بیشتر به سمت وسایل نقلیه معمولی تر حرکت می کند. وی گفت: “قبل از اینكه این مسئله را پشت سر بگذاریم ، قیمت بسیاری از وسایل نقلیه اصلی به قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده نزدیك می شود.”

هنگامی که جدید بود ، قیمت برچسب پنجره در یک وانت دو کابین تویوتا تاکوما SR مدل 2019 کمی کمتر از 29000 دلار بود. دو سال بعد ، فروشندگان تقریباً 1000 دلار بیشتر از آن برای خرید همان وسیله نقلیه پرداخت می کنند ، حتی اگر استفاده شود. سپس آنها آن را به قیمت بیش از 33000 دلار به مصرف کنندگان می فروشند.

ناشی از کمبود

به گفته جسیکا کالدول ، مدیر اجرایی بینش ادموندز ، عامل اصلی افزایش قیمت خودروهای دست دوم کمبود است. وی گفت ، تقریباً همه منابع منظم اتومبیل های دست دوم به دلیل همه گیری مختل شده اند. فروش کمتر خودروی جدید در سال گذشته به معنای تجارت کمتر است. مردم در حال تمدید قرارداد اجاره خود هستند. شرکتهای اجاره اتومبیل ، که معمولاً منبع قابل اعتمادی از خودروهای دست دوم هستند ، در عوض خودشان اتومبیلهای دست دوم را خریداری می کنند ناوگان خود را بازسازی کنید که در سال گذشته به دلیل توقف سفرهای تجاری و گردشگری به فروش رسید.

همه چیز در ماه آوریل و مه سال گذشته آغاز شد ، زمانی که خودروسازان آمریکایی مجبور شدند برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ، به مدت هشت هفته کارخانه ها را تعطیل کنند. این میزان تولید را کاهش داد ، موجودی کالا را محدود کرد حتی در حالی که تقاضا به طرز شگفت انگیزی بالا بود.

کارخانه ها سریعتر از حد انتظار بازگشتند و در این میان ، سازندگان تراشه های رایانه ای به تولید نیمه هادی های تلفن ، لپ تاپ ، سیستم های بازی و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی روی آورده اند. این امر باعث ایجاد کمبود تراشه های خودرویی شده و همین امر شرکت های خودروساز را مجبور به تعطیلی موقت کارخانه ها کرده و برخی از فروشندگان را با تعداد کمی وسیله نقلیه جدید روبرو کرده است.

نبود وسایل نقلیه جدید و قیمت های بالاتر افراد بیشتری را وارد بازار وسایل نقلیه دست دوم کرده است ، بنابراین تقاضا در آنجا نیز زیاد است. یورچنکو گفت ، علاوه بر این ، شرکتهای اجاره اتومبیل ، که معمولاً منبعی از وسایل نقلیه دست دوم مدل دیررس هستند ، اتومبیلهای خود را بیشتر نگه می دارند زیرا نمی توانند خودروهای جدیدی را تهیه کنند.

در حال حاضر ، مصرف كنندگانی كه مجبور به تعویض وسیله نقلیه هستند ، انتخاب زیادی ندارند. یورچنکو گفت: “متأسفانه ، اگر به وسیله نقلیه نیاز دارید ، باید هزینه آن را پرداخت کنید.”

علائم کاهش سرعت

اما نشانه هایی وجود دارد که افزایش قیمت ها در حال کند شدن است. قیمت خودروهای دست دوم هفته گذشته 0.75٪ افزایش یافت که کمترین سود هفتگی در 17 هفته گذشته است. به گزارش بلک بوک ، قیمت کامیون ها و SUV 0.68٪ رشد داشته که کمترین سود هفتگی در مدت 15 هفته است.

کارل جنسولد ، مالک PriceedRite Auto Sales ، فروشنده وسایل نقلیه دست دوم در لینکلن ، نبراسکا ، گفت که شاهد کاهش قیمت عمده فروشی است ، اما انتظار ندارد که به این زودی کاهش یابد. وی گفت: “من فکر می کنم بازار عادی خودروهای دست دوم به یک قیمت متفاوت تغییر کرده است.” “فکر نمی کنم برای مدتی قیمت ها (از) قبل از COVID را ببینیم.”

یورچنکو گفت: در برخی از زمان ها قیمت ها باید به حالت عادی برگردند و یکبار دیگر خودروهای دست دوم کاهش می یابد. وی گفت: زمان بستگی به مدت زمان بیشتری دارد تا تراشه های رایانه ای بیشتری بدست آوریم تا خودروسازان بتوانند تولید عادی خود را از سر بگیرند. وی گفت: “هنگامی که سطح جدید موجودی کالا شروع به افزایش می کند ، در آنجا فشار بر بازار کارکرده کاهش می یابد.”

استفان گاندل و ایرینا ایوانوا در تهیه این گزارش همکاری داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *