تایتانیک در حال نابودی است. یک اعزامی “قبل از اینکه همه ناپدید شود” پوسیدگی کشتی را کنترل می کند

تایتانیک در حال از بین رفتن است اقیانوس پیمای نمادین که توسط کوه یخی غرق شد اکنون به آرامی در معرض باکتری های فلزخوار قرار دارد: سوراخ هایی در لاشه هواپیما رخ می دهد ، لانه کلاغ دیگر از بین رفته و نرده های کمان نماد کشتی در هر زمان ممکن است فرو بریزد.

مسابقه در برابر امر اجتناب ناپذیر ، سفر یک شرکت اکتشاف زیر دریایی به محل لاشه هواپیما می تواند این هفته آغاز شود ، همان چیزی که انتظار می رود سالانه وخیم شدن کشتی باشد. با کمک گردشگران ثروتمند ، کارشناسان امیدوارند در مورد شناور و همچنین اکوسیستم زیر آب که غرق کشتی تخم ریزی می کنند ، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

استاكتون راش ، رئیس OceanGate Expeditions ، جمعه از كشتی كه به محل خرابه های اقیانوس اطلس شمالی رفته بود ، گفت: “اقیانوس این چیز را می گیرد و ما باید قبل از ناپدید شدن یا غیرقابل تشخیص بودن آن را مستند كنیم.”

titanic-submerged-promo.jpg
کمان تایتانیک همانطور که برای اولین بار در 73 سال گذشته دیده شد.

رابرت بالارد / نشنال جئوگرافیک


ناوشکن 109 ساله توسط جریان های در اعماق دریا و باکتری هایی که روزانه صدها پوند آهن مصرف می کنند ، مورد حمله قرار می گیرد. برخی پیش بینی کرده اند که کشتی ممکن است در طی چند دهه ناپدید شود زیرا سوراخهایی در بدنه و قسمتهای مختلف متلاشی می شود.

از زمان کشف کشتی در سال 1985 ، دکل 100 فوت جلو سقوط کرده است. لانه کلاغی که نگاهی از آن فریاد می زد: “کوه یخ ، درست جلوتر!” ناپدید شد و عرشه مدفوع ، جایی که مسافران با غرق شدن کشتی شلوغ می شدند ، زیر خود جمع شدند.

سالن ورزشی در نزدیکی پله بزرگ سقوط کرده است. و یک اکتشاف سال 2019 متوجه شد که وان خالی از سکنه کاپیتان ، که پس از خراب شدن دیوار بیرونی کابین کاپیتان ، قابل مشاهده بود ، از بین رفته است.

راش گفت: “در برهه ای از زمان انتظار دارید نرده روی کمان که بسیار شاخص است فرو ریخته باشد.”

راش گفت ، این شرکت غوطه ور شدن فیبر کربن و تیتانیوم خود را با دوربین های با کیفیت بالا و تجهیزات سونار پرتو چند مجهز کرده است. ترسیم نمودار تجزیه می تواند به دانشمندان کمک کند تا سرنوشت سایر لاشه دریا های اعماق دریا ، از جمله آنهایی که در طول جنگ های جهانی غرق شدند ، پیش بینی کنند.

titanic-submerged-620.jpg
تایتانیک همانطور که برای اولین بار در 73 سال گذشته دیده شد.

رابرت بالارد / نشنال جئوگرافیک


OceanGate همچنین قصد دارد زندگی دریایی سایت مانند خرچنگ و مرجان را مستند کند. راش گفت ، صدها گونه فقط در لاشه هواپیما دیده شده است.

تمرکز دیگر زمینه آوار و مصنوعات آن خواهد بود. دیوید کنکانون ، مشاور OceanGate که در سفرهای مختلف تایتانیک درگیر بوده است ، گفت که او یک بار دنباله ای از “بقایای سبک و وسایل شخصی کوچک مانند کفش و چمدان” را به مدت 2 کیلومتر دنبال کرد.

این اعزامی شامل باستان شناسان و زیست شناسان دریایی است. اما OceanGate همچنین تقریباً 40 نفر را که برای حضور در این محل هزینه پرداخت کرده اند به این کشور آورده است. آنها به نوبت با تجهیزات سونار کار می کنند و سایر کارها را در زیر آب 5 نفر انجام می دهند.

آنها با هزینه ای در حدود 100000 تا 150،000 دلار برای هر كس ، بودجه اعزام را تأمین می كنند.

رناتا روخاس ، 53 ساله ، از هوبوکن ، نیوجرسی گفت: “کسی 28 میلیون دلار برای رفتن با Blue Origin به فضا پرداخت کرد ، حتی ماه.” “این در مقایسه ارزان است.”

روخاس که از کودکی با تایتانیک وسواس داشت ، گفت که به امید روزی که کشتی را پیدا کند ، مطالعه اقیانوس شناسی را آغاز کرد. اما در همان سال پیدا شد و باعث شد وی به جای آن در حرفه بانکی فعالیت کند.

وی گفت: “من به نوعی نیاز به دیدن آن با چشم خود دارم تا بدانم که واقعاً واقعی است.”

بیل سعودر ، مورخ تایتانیک که قبلاً تحقیقاتی را برای شرکت صاحب حقوق نجات کشتی مدیریت می کرد ، اظهار داشت که وی شک دارد که این اکتشاف “هر آنچه اخبار صفحه اول است” را کشف کند. اما وی گفت که این امر درک جهانی را از وضعیت آواربرداری و زمینه آواربرداری بهبود می بخشد. به عنوان مثال ، او می خواهد تأیید کند که در کجا معتقد است لانه های سگ کشتی هستند.

OceanGate هیچ چیز را از سایت نمی گیرد ، و باعث می شود این سفر بسیار کمتر از برنامه هایی که اکنون یک شرکت دیگر برای آن تلاش کرده است بحث برانگیز باشد رادیوی تایتانیک را بازیابی کنید.

RMS Titanic ، شرکتی که دارای حقوق نجات غریق است ، می خواست تجهیزات رادیویی را به نمایش بگذارد زیرا تماس های اضطراری تایتانیک را پخش کرده بود. اما این پیشنهاد جرقه ج نبرد دادگاه سال گذشته با دولت ایالات متحده. این سازمان گفت كه این ائتلاف قوانین فدرال و پیمانی را با انگلیس نقض می كند تا لاشه هواپیما را بدون مزاحمت رها كند زیرا این محل گور است.

تقریباً 700 نفر از حدود 2200 مسافر و خدمه پس از برخورد کشتی به کوه یخ در سال 1912 جان خود را از دست دادند.

نبرد دادگاه پس از تأخیر نامشخص برنامه های شرکت به دلیل عوارض ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا به پایان رسید. اما این احتمال وجود دارد که همه این مأموریت بعدی را تأیید نکنند.

در سال 2003 ، اد کامودا ، رئیس وقت انجمن تاریخی تایتانیک ، به آسوشیتدپرس گفت که فعالیت های انسانی ، از جمله گردشگری و اعزام ها ، باید محدود شود. وی گفت که این سایت باید یک یادبود دریایی ساده باشد و تنها بماند.

وی گفت: “بگذارید طبیعت آنچه را که متعلق به خودش است پس بگیرد.” “فقط یک مسئله زمان است که یک لکه قهوه ای و مجموعه ای از آهن خوک در کف اقیانوس ایجاد شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *