جف تویدی ، جبهه ویلکو ، اهدای 5٪ حق امتیاز به اهداف عدالت اجتماعی را آغاز می کند

جف تویدی ، جبهه نمایندگی ویلکو گفت: “من همه پاسخ ها را ندارم.” “من فقط می خواهم سهم خودم را انجام دهم.”

تویدی در بیانیه ای پس از کشته شدن جورج فلوید در تابستان گذشته نوشت: “صنعت موسیقی مدرن تقریباً کاملاً بر پایه هنرهای بلک بنا شده است. ثروتی که به حق متعلق به هنرمندان سیاه پوست بود به طور کامل دزدیده شد.” وی خواستار “طرحی گسترده در صنعت برای رفع این بی عدالتی عظیم” شد.

در این ماه ، تویدی ، که میلیون ها رکورد با گروه موسیقی خود راک فروخته است ، با پرداخت پنج درصد از حق امتیاز ترانه سرایی خود ، بخشی از درآمد ترانه سرایی خود را به اهداف عدالت اجتماعی می دهد. “با صداقت تمام، [it] خنده اش زیاد بود! “نکته این بود که ، این در هزاران نفر در سطح من ضرب می شود.”

jeff-tweedy-of-wilco.jpg
جف تویدی از ویلکو.

اخبار CBS


تویدی (که شب گذشته آخرین گرمی خود را برنده شد) گفت امیدوار است که این مرحله باعث الهام گرفتن سایر هنرمندان سفیدپوست شود.

کمک های مالی وی در ابتدا به I Grow Chicago ، یک سازمان غیر انتفاعی در شهر زادگاهش که با کمک غذایی ، آموزش و مهارت های شغلی به محله Englewood در South Side خدمت می کند ، می رسد.

کن جانسون گفت: “ما بخشی از جامعه هستیم.” “ما در اینجا مستقیماً پشتیبانی می کنیم ، ارتباط مستقیم داریم و می توانیم مستقیماً بر زندگی اعضای جامعه که خدمت می کنیم و دست به دست هم می دهیم تأثیر بگذاریم.”

تویدی گفت: “بیانیه مأموریت آنها به نقل از كورنل وست است كه گفت:” عدالت همان چیزی است كه عشق در انظار عمومی به نظر می رسد. این چیزی است که ما عمیقا به خانواده خود اعتقاد داریم. ”

آنتونی میسون ، میزبان مشترک “CBS This Morning” پرسید ، “آیا شما این را نوعی جبران خسارت می دانید؟”

تویدی پاسخ داد: “بله.” “استفاده از این کلمه روی حیله و تزویر است. ما بخش بزرگی از جمعیت خود را داریم که برای ساختن این کشور تلاش کرده اند و هرگز هزینه آن را پرداخت نکرده اند. این نیاز به تعمیر دارد.”

بریتنی سپانوس ، نویسنده ارشد Rolling Stone ، با این نظر موافق است و می گوید مسئولیت یک مارک ضبط “ارزیابی مجدد از نحوه پرداخت حقوق هنرمندان خود است ؛ ارزیابی مجدد نحوه استفاده از هنرمندان در گذشته”.

به عنوان مثال ، از هنرمندان پیشگام ، مانند مرحوم کوچک ریچارد ، که آهنگ معروف “Tutti Frutti” در سال 1955 استفاده شد ، در زمان تولد راک اند رول یک نبرد بود. سپانوس گفت: “همه چیز از ریچارد کوچک آغاز شد.” “اگر” توتی فروتی “را نداشتیم ، بیتلز را نداشتیم. ما Rolling Stones را نخواهیم داشت. “

آهنگ های ریچارد کوچک غالباً توسط هنرمندان سفیدپوست پوشانده می شد ، اما همانطور که او در سال 1985 به “برد 60” به اد بردلی گفت، “آنها ثروت زیادی از این سوابق را فروختند ، اما من هرگز هزینه ای دریافت نکردم. الویس پریسلی میلیون ها رکورد من را فروخت. الویس پریسلی تمام کارهای من را انجام داد.”

“و ، به عنوان یک نویسنده ، یک پنی از آنها نگرفتید؟” از بردلی پرسید.

ریچارد پاسخ داد: “هیچ کس با شما تماس نگرفت ، نه کارت کریسمس.”

اسپانوس گفت: “به آنها حق امتیاز داده نمی شود. و اگر هم بودند ، این خرده ریزها بود. و هنوز هم امروز ، موسیقی سیاه برای صنعت موسیقی سودآوری ایجاد می كرد ، اما هنرمندانی كه موسیقی را می ساختند ، صنعت را ایجاد می كردند ، ندیدن همان پایان معامله ای که هنرمندان سفیدپوست از آنها الهام گرفته بودند.

یکی دیگر از هنرمندان بسیار تأثیرگذار ، مرحوم بو دیدلی ، نیز در مصاحبه ای با CBS در سال 1985 از قراردادهای بد شکایت کرد: “این افراد میلیون ها میلیون درآمد کسب کرده اند و هنوز هم آهنگ می فروشند و به اقلام مختلف در سراسر جهان مجوز می دهند. و من پول می خواهم. من آهنگ نمی خواهم. “

میسون پرسید: “چه چیزی باید در صنعت موسیقی تغییر کند؟”

بینتا براون ، وکیل دادگستری و مدیر موسیقی ، که تابستان سال گذشته یکی از بنیانگذاران سازمان حمایت جدید Black Music Action Action بود ، گفت: “خبر خوب این است که بسیاری از چیزها در حال تغییر است.” “مردم اکنون بیشتر از آنچه قبلاً گوش می دادند گوش می دهند.”

اما در حالی که هنرمندان سیاه پوست بر چارت ها تسلط دارند و برخی دیگر قراردادهای بهتری دارند ، براون گفت که فضای زیادی برای پیشرفت صنعت وجود دارد: “ما باید کار بهتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که سیاه پوستان به طور کامل و واقعی در درآمد شرکت می کنند اینها تولید می شوند و ما نمایندگی بهتری در سطح اجرایی داریم. لازم است تعداد بیشتری از هنرمندان سیاه پوست ، زنان سیاه پوست بیشتری حضور داشته باشند که در تیتر اصلی و در مراحل اصلی جشنواره ها حضور دارند. “

“آیا می توانیم این را درست کنیم؟” میسون پرسید.

تویدی پاسخ داد ، “خوب ، ما مجبوریم – به عنوان یک فرهنگ ، به عنوان یک جامعه ، باید آن را درست کنیم.”

تویدی به شدت تحت تأثیر هنرمندان سیاهپوست قرار گرفته است ، مانند همکار شیکاگو ماویس استاپلز ، که برای او سه آلبوم تهیه کرده است.

میسون پرسید: “من نمی دانم که در زمان حضور با افراد جامعه آمریکایی آفریقایی صحبت کرده اید یا نه ، می دانید ، با توجه به همه اینها. آیا مثلاً با ماویس تماس گرفتید؟”

تویدی خندید: “من به آن فکر کردم ؛ انگیزه اولیه برای نوشتن بیانیه تا حدودی با این ایده هدایت شد که این مشکل آنها نیست.” “و من نمی خواستم ماویس را با این ایده سنگین کنم ، که جف به کمک نیاز دارد تا بفهمد چگونه در مورد نژادپرستی یا چیزهای دیگری بهتر می شود؟ و وقتی جواب را می دانم ، جواب این است که شما احساس نمی کنید در مورد نژادپرستی بهتر است. “

تودی تصور می کرد چالش وی با صنعت موسیقی مکالمه ای را آغاز می کند. اما وقتی از او س askedال شد که آیا بسیاری از هم موسیقی دانانش در این مورد با او ارتباط برقرار کرده اند ، وی گفت: “نه آنقدر که فکر می کردم در ابتدا ممکن است اتفاق بیفتد.”

“شما چه امیدوار بودید که از آن ناشی شود؟” میسون پرسید.

“من فکر می کنم امیدوار بودم که کسی بسیار مشهورتر از خودم بگوید ،” سلام ، این ایده خوبی است. بیایید واقعاً توپ را بچرخانیم. ” من واقعاً می خواهم در این مورد امیدوار بمانم. و در عین حال ، باید صادقانه بگویم که کاش کمی جدی تر گرفته می شد ، می دانید؟ “

شرکت چاپ و نشر Tweedy ، BMI ، به CBS News گفت که تعداد کمی درخواست برای ارسال حق امتیاز مانند Tweedy دریافت کرده است.

گروه Bon Iver ، برنده گرمی ، در ماه دسامبر اعلام کرد که با الهام از تویدی ، پنج درصد حق چاپ و نشر خود را برای مبارزه با نابرابری جنسیتی و خشونت خانگی متعهد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *