در توییتر ، اخبار بد سریعتر از خبرهای خوب پخش می شوند

آیا می خواهید در توییتر سر و صدا ایجاد کنید؟ شما با گفتن چیزی عصبانی یا توهین آمیز احتمال بیشتری دارید که مورد توجه قرار بگیرید.

بنابراین ، یک مطالعه اخیر نتیجه گرفت که تأثیر توییت های مثبت و منفی سازمان های خبری با گرایش های مختلف سیاسی را بررسی می کرد. آنها دریافتند که ، هم برای رسانه های با تمایل به راست و هم با تمایل به چپ ، “اخبار منفی از شبکه های خبری توییتر بیشتر از اخبار مثبت پخش می شوند.”

در نتیجه ، بر اساس این مطالعه ، “برای سازمان های خبری ، منفی بودن بیشتر از مثبت بودن تأثیر دارد” ، از محققان دانشگاه DePaul و دانشکده بازرگانی هاروارد تألیف می شود و قرار است در مجله Affective Science منتشر شود.

در این مطالعه 140000 توییت از 44 سازمان خبری مورد بررسی قرار گرفت که اکثر آنها در چهار ماه اول سال 2020 ارسال شده و آنها را از نظر محتوای احساسی و میزان دسترسی تحلیل کرده است.

منفی نگری مسری است

اخبار منفی توجه بیشتری را به خود جلب می کنند با وجود این واقعیت که برای بسیاری از کاربران اینترنت تعجب آور است ، محتوای رسانه های اجتماعی به طور کلی مثبت ارزیابی می شوند. محققان دریافتند که سازمان های خبری اخبار منفی تری را توییت می کنند و این به طور گسترده تری به اشتراک گذاشته می شود.

آمیت گلدنبرگ ، یکی از نویسندگان مقاله ، به وبلاگ دانش کار دانشکده تجارت هاروارد گفت: “اگرچه مردم به طور كلی محتوای مثبت بیشتری در رسانه های اجتماعی تولید می كنند ، اما محتوای منفی بسیار بیشتر گسترش می یابد.”

نویسندگان دقیقاً مطمئن نیستند که چرا محتوای منفی کره چشم بیشتری را به خود جلب می کند. بر اساس مقاله ، یک احتمال این است که “اطلاعات منفی توجه را جلب کرده و رفتار را بیشتر از اطلاعات مثبت ایجاد می کنند.”

اما این پدیده بسیار فراتر از شبکه های اجتماعی است. مدت هاست که بینندگان اخبار به سمت عناوین منفی یا ناپسند تمایل پیدا می کنند و باعث می شوند شبکه های تلویزیونی و ایستگاه های آنها در پی کسب رتبه های بالاتر و روزنامه ها ، پخش های خود را با جرم و جنایت پر کنند تا ضرب المثل “در صورت خونریزی منجر شود” را به عنوان یک مانترا ژورنالیستی به کار گیرند. شرکت های رسانه های اجتماعی بیش از حد از این گرایش انسانی آگاه هستند ، که با انتشار مطالب تفرقه انگیز یا هیجان انگیز آن را تقویت می کنند.

نجات احساسی؟

هنوز هم ، به دلیل جنبه عفونی رسانه های اجتماعی ، نتایج نگران کننده است. آنچه کاربران سیستم عامل های فناوری می بینند ، نه تنها بر احساسات آنها تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند “مسری گسترده” ایجاد کند که در آن افراد در معرض محتوای منفی ، همان موارد بیشتری را ایجاد می کنند.

این پدیده برای اولین بار در یک مطالعه بحث برانگیز در سال 2014 آشکار شد که در آن فیس بوک خبرهای صدها هزار کاربر را تغییر داده و باعث شده برخی از آنها بیشتر اتفاقات زندگی شاد و برخی دیگر بیشتر غم انگیز باشند.


نشان دادن قدرت شکلک

06:14

این آخرین شواهد از تعصب بشریت نسبت به موارد منفی در زمانی است که آمریکایی ها از نظر تاریخی دو قطبی هستند. برای گلدنبرگ ، این تحقیق س questionsالاتی را در مورد مسئولیت شرکت های رسانه های اجتماعی در قبال محتوای ارائه شده توسط کاربرانشان ایجاد می کند. او در حال حاضر روی نسخه کم مداخله کار می کند: ایجاد ربات هایی که می توانند کاربرانی را که محتوای منفی زیادی ارسال می کنند شناسایی کنند و به آنها اطلاع دهند ، شبیه نحوه برخورد سیستم عامل ها با اطلاعاتی که آنها نادرست می دانند.

گلدنبرگ به Working Knowledge گفت: “اگر ما بتوانیم با كمك به افراد برای كم كردن احساسات خود ، راهكاری برای كاهش منفی یا احساسی پیدا كنیم ، شاید بتوانیم گفتمان را در رسانه های اجتماعی بهبود ببخشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *