در داخل Factory Zero ، جایی که GM شرط بندی بزرگی روی وسایل نقلیه الکتریکی انجام می دهد

در خط مونتاژ در یک کارخانه جنرال موتورز در خارج از دیترویت ، میشیگان ، دو چیز وجود دارد که کارمندان خودکار مانند مارک اونز هرگز دوباره مشاهده نخواهند کرد: مخازن گاز و موتورهای احتراق داخلی.

اوونز به بن تریسی از CBS News گفت: “کاملاً متفاوت. من هرگز فکر نمی کردم که یک وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی را ببینم که در آن هیچ مخزن بنزینی نداشته باشیم.”

کارخانه جنرال موتورز Chevy Bolt را تولید می کند ، تنها خودروی کاملاً الکتریکی این شرکت در بازار انبوه ، اما این در حال تغییر است.

مارک روس ، رئیس جنرال موتورز ، گفت که اتومبیل های الکتریکی دیگر برای ثروتمندان چیز جدیدی نیست. جنرال موتورز اکنون شرط بندی بزرگی را روی باتری ها انجام داده و قصد دارد در پنج سال آینده 30 وسیله نقلیه الکتریکی جدید را در طیف وسیعی از قیمت به بازار عرضه کند.

وی گفت: “این بزرگترین چیزی است که صنعت در مدت زمان طولانی و طولانی دیده است.”

این شرکت خودروساز در حال بازسازی کارخانه 4.5 میلیون فوت مربعی خود در میشیگان است و آن را Factory Zero می نامد ، همانطور که در انتشار صفر وجود دارد. نام خیابان مقابل نیز به خیابان الكتریكی تغییر یافت.

CBS News نگاهی به داخل Factory Zero انداخت که مدیر کارخانه جیم کوئیک گفت کارخانه آینده است.

کوئیک گفت: “این بدنه فروشی ، پس از اتمام ، بزرگترین فروشگاه بدنه در کل جنرال موتورز خواهد بود.”

Factory Zero به زودی یک نسخه الکتریکی از گاز شکن گاز مشهور تولید خواهد کرد هامر و این تابستان جنرال موتورز نسخه بزرگتر Bolt را با نام EUV روانه بازار می کند.

در ایالات متحده ، حمل و نقل تقریباً یک سوم انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد که علت اصلی آن گرم شدن کره زمین است.

بخشی از لایحه زیرساخت رئیس جمهور بایدن به مردم کمک می کند اتومبیل های برقی سبزتری را که گران تر هستند خریداری کنند. جنرال موتورز آن را گفت قصد دارد تا سال 2035 ساخت اتومبیل های مجهز به گاز را متوقف کند. در بیانیه خود ، جنرال موتورز گفت که آنها آرزو دارند که انتشار گازهای خروجی را حذف کنند.

روس گفت: “در آنجا كمی اتاق تكان وجود دارد. آرزوی انجام این كار واقعاً به مصرف كننده و این بستگی دارد كه ما برخی از مشكلات مردم را در اطراف وسایل نقلیه الكتریكی به خوبی حل می كنیم.”

Reuss می خواهد با این تصور که گرانتر بودن وسایل نقلیه الکتریکی از اتومبیل های استاندارد است ، مقابله کند. باتری هایی که حدود 70٪ هزینه یک وسیله نقلیه الکتریکی را تشکیل می دهند ، اکنون ارزان شده اند.

جنرال موتورز در حال ساخت و آزمایش آنها در خانه برای کاهش بیشتر هزینه ها است. خودروسازان همچنین روی دولت فدرال حساب باز کرده اند.

در برنامه زیرساختی رئیس جمهور بایدن 500000 ایستگاه شارژ EV جدید در سراسر کشور تا سال 2030 فراخوانده شده است. آلیسا پریدل ، سردبیر MotorTrend ، گفت که خودروسازان به زودی گزینه های بسیار بیشتری را به مصرف کنندگان ارائه می دهند.

وی گفت: “دلیل اینکه مردم در حال حاضر EV را خریداری نمی کنند این است که آنها نمی خواهند غلاف کوچک بامزه ای داشته باشد که آنچه را که برای سبک زندگی یا خانواده آنها لازم است انجام ندهد.”

طبق گروه تجزیه و تحلیل بازار به نام IHS Markit ، از 250 میلیون وسیله نقلیه موجود در جاده های آمریکا ، كمتر از 1٪ برقی است.

IHS Markit دریافت که EV سال گذشته فقط 2٪ از کل فروش خودروهای ایالات متحده را تشکیل می دهد. تقریباً همه اینها توسط تسلا فروخته شد که هم اکنون ارزش آن از مجموع GM ، فورد و تویوتا بیشتر است.

لوله انتهایی گونه ای در معرض خطر انقراض است زیرا ایالت هایی مانند کالیفرنیا و ماساچوست و کشورهایی از جمله ژاپن ، انگلیس و کل اتحادیه اروپا به زودی فروش خودروهای مجهز به گاز را برای مقابله با تغییرات آب و هوا ممنوع می کنند.

فورد به تازگی اعلام کرده است که تا سال 2030 در اروپا تمام الکتریکی خواهد شد. این خودرو در حال حاضر یک موستانگ مجهز به باتری در ایالات متحده می فروشد و سال آینده ، پرفروش ترین خودرو در این کشور را الکتریکی می کند – وانت فورد F-150

پریدل گفت: “شما واقعاً توانایی این را ندارید که بعنوان یک خودروساز در 5 سال آینده سبد کاملی از وسایل نقلیه الکتریکی نداشته باشید ، وگرنه قرار است از این کار عقب بمانید.”

وسایل نقلیه الکتریکی بیش از نیمی از اتومبیل های جدید فروخته شده در نروژ را تشکیل می دهند. در تبلیغات اخیر ، جنرال موتورز به آمریکایی ها می گوید که به هیچ وجه نروژ نباید سلطان جاده EV باشد.

همانطور که بسیاری از خودروسازان به خودروهای الکتریکی روی می آورند ، روس اظهار داشت که انتظار دارد برخی از شرکت ها از این انتقال جان سالم به در نبرند.

وی گفت: “این تمایل به پیروزی بسیار عمیق است ، بنابراین من می گویم هرکسی که اکنون یا در آینده وسایل نقلیه الکتریکی تولید می کند انگیزه بالایی برای پیروزی ماست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *