رگولاتوری ایالات متحده از آمازون شکایت کرد تا محصولات خطرناک را مجبور به فراخوانی کند

نهادهای نظارتی دولت از بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان شکایت کرده و بدنبال پاسخگویی آمازون به دلیل پاک کردن سایت خود از کالاهای ناامن فروخته شده توسط اشخاص ثالث هستند.

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده 3 به 1 رای مثبت داد و شکایت اداری که روز چهارشنبه علیه آمازون ثبت شد را تأیید کرد. این برنامه سعی دارد آمازون را وادار کند تا فروش اقلام خطرناک را متوقف کند ، با کارمندان CPSC در مورد فراخوانها کار کند و به طور مستقیم به کسانی که آنها را خریداری کرده اند اطلاع دهد و پیشنهاد بازپرداخت کند.

CPSC گفت ، به عنوان مثال آمازون بیش از 24600 آشکارساز مونوکسیدکربن را فروخت که در زمان حضور گاز فعال نشدند و نزدیک به 400000 سشوار را که برای محافظت در برابر ضربه و برق از دست خارج شده بودند ، فروخت.

picture1-124.png
پیراهن شب که به طور انحصاری در Amazon.com فروخته شد در 30 ژوئن توسط بوف از شنژن چین فراخوانده شد.

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده


علاوه بر این ، CPSC اظهار داشت ، غول تجارت الکترونیکی لباسهای زیادی را برای بچه ها به فروش رساند كه از استانداردهای قابل اشتعال فدرال برخوردار نبودند.

این کالا توسط اشخاص ثالث با استفاده از Fulfillment By Amazon فروخته شد ، سرویسی که شرکت مستقر در سیاتل را برای ذخیره و توزیع این اقلام برای فروشندگان خود در اختیار دارد.

رابرت آدلر ، سرپرست هیئت مدیره CPSC ، در بیانیه ای گفت: “ما باید با نحوه برخورد موثرتر با این سیستم عامل های بزرگ شخص ثالث و چگونگی محافظت از مصرف كنندگان آمریكایی كه به آنها اعتماد دارند ، دست و پنجه نرم كنیم.

آمازون گفت که موافقت می کند چارچوبی برای فراخوان محصولات شخص ثالث لازم است و به گفته این شرکت ، در نتیجه با CPSC در حال بحث و گفتگو بوده است.

آمازون همچنین گفت که هنگامی که از یک موضوع ایمنی مطلع می شود سریعاً برای محافظت از مصرف کنندگان اقدام می کند.

سخنگوی سخنان خود در بیانیه ای گفت: “برای اکثر قریب به اتفاق محصولات مورد بحث ، آمازون در حال حاضر بلافاصله محصولات را از فروشگاه ما خارج کرد ، مشتریان را در مورد نگرانی های احتمالی ایمنی مطلع کرد ، به مشتریان توصیه کرد محصولات را نابود کنند و بازپرداخت کامل را به مشتریان ارائه دهد.” CBS MoneyWatch. “برای چند محصول باقیمانده مورد بحث ، CPSC اطلاعات کافی در اختیار آمازون قرار نداد تا ما بتوانیم اقدام کنیم.”

CPSC اذعان کرد که آمازون اقدامات مربوط به برخی از محصولات نام برده را انجام داده است ، اما آنها را ناکافی ارزیابی کرده است.

این آژانس افزود: مصرف کنندگان توصیه می شود به سایت SaferProducts.gov مراجعه کنند تا قبل از خرید محصولات بصورت آنلاین یا در فروشگاه ها فراخوان خود را بررسی کنند و هرگونه مشکل یا آسیب را به CPSC گزارش دهند.

این اقدام CPSC سناتور ریچارد بلومانتال را وادار کرد تا از آمازون برای فروش پیشنهادهای ناامن انتقام بگیرد. “[Amazon] “نمیتواند به سادگی چشم هدف خود را به روی محصولات خطرناک و معیوب ارائه شده به مشتریان بی خبر ببندد ،” در دموکرات کنتیکت ، گفت: “نگاه کردن به راه دیگر ، در حالی که میلیاردها درو می کنید ، مذموم و غیرمسئولانه است.”

ردپای گسترده و گسترده آمازون در خرده فروشی های آمریکا برای نهادهای نظارتی و سیستم حقوقی مشکل ساز است. بیشتر محصولات ناامن ذکر شده توسط CPSC از شرکت های کوچک و معمولاً خارجی ارائه می شده اند که در بعضی مواقع محصولاتی را منحصراً در سیستم عامل آمازون ارائه می دهند.

در مورد چشم انداز دعاوی مربوط به مسئولیت محصول مربوط به موارد خریداری شده در سایت خود ، آمازون موضع گرفته است که در قبال کالاهایی که توسط اشخاص ثالث فروخته می شود ، هیچ گونه مسئولیتی ندارد ، زیرا این امر صرفاً ارتباط متقاضیان خرید و کسانی که قصد فروش دارند را به عهده دارد. کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *