سازمان ملل می گوید: 11 میلیون دختر در سراسر جهان در معرض خطر عدم بازگشت به مدرسه پس از COVID-19 هستند

راشل موتونی ، 19 ساله از روستای ایریمبا در شهرستان تاراکا-نیتی ، کنیا ، حدود هفت ماه مدرسه را از دست داده است. در بعضی مواقع ، او پول کافی برای هزینه ها یا حتی غذا نداشت.

“COVID-19 توقف موقتی در تحصیل من ایجاد کرد ، و این بدان معنی بود که من یک سال تحصیل را از دست دادم. به مدت دو سال در یک سال تحصیلی گیر کردم. همچنین ، با دیدن غیر منتظره بودن همه گیری ، فشار زیادی را وارد کرد خانواده من از نظر مراقبت از من با تأمین غذا و مایحتاج مورد نیاز برای یادگیری آنلاین در هنگام شیوع بیماری همه گیر ، “موتونی ، دانشمند برنامه جهانی آموزش زنان در کنیا ، به CBS News گفت.

موتونی یکی از 11 میلیون دختر در سراسر جهان است که ممکن است بعد از آن به مدرسه برنگردد پاندمی، طبق اعلام سازمان ملل. سنگینی خسارات اقتصادی این بیماری همه جانبه به طور نامتناسبی بر دوش زنان افتاده است ، زیرا کار از خانه چراغ واقعیتی را نشان می دهد که زنان هنوز اکثر مسئولیت های مراقبت از کودکان را بر عهده دارند. اکنون ، یک نسل از دختران می توانند به طور بالقوه از مزایای اقتصادی – اجتماعی دسترسی به آموزش و پرورش عقب بمانند.

گزارش یونسکو که سال گذشته منتشر شد نشان داد که افزایش میزان ترک تحصیل در بین دختران نه تنها شکاف جنسیتی را عمیق می کند بلکه خطر استثمار جنسی و ازدواج اجباری را نیز افزایش می دهد.

rachel-muthoni.jpg
راشل موتونی

WGEP


مجمع جهانی اقتصاد تخمین می زند که بیش از 130 سال طول بکشد تا شکاف جنسیتی کاهش یابد ، که در مقایسه با سال گذشته حدود 35 سال افزایش یافته است.

“ما می توانیم نه تنها تأثیر این روند بر این نسل از دختران ، بلکه همچنین بر نسل های آینده را نیز ببینیم ، زیرا می دانیم که یک مادر تحصیل کرده از نظر توانایی مدرسه رفتن و سلامتی ، قوی ترین پیش بینی کننده موفقیت برای کودکان است. نتایج ، “امیلیانا وگاس ، مدیر برنامه و مدیر ارشد مرکز آموزش جهانی در بروکینگ ، به CBS News گفت.

کنگره و رهبران در سراسر جهان در تلاشند تا دریابند که چگونه ممکن است از دست دادن نسلی در برابری جنسیتی را معکوس کنند. آنها در کلاس شروع می کنند.

طبق اعلامیه مطبوعاتی ، نمایندگان لوئیس فرانکل و مایکل والتز هفته گذشته مجدداً قانون نگهداری دختران در مدرسه را برای ایجاد تمرکز بر نگه داشتن دختران در کشورهای توسعه نیافته در مدارس متوسطه مجدداً ارائه کردند.

فرانكل به CBS News گفت: “این لایحه در مورد رفع موانعی است كه به ویژه دختران جوان برای تحصیلات متوسطه با آن روبرو هستند. این می تواند از ایمنی گرفته تا ازدواج كودكان تا ختنه دستگاه تناسلی باشد.”

در صورت تصویب ، این لایحه به USAID اجازه می دهد تا وارد پروژه های جدید توسعه بین المللی متمرکز بر مبارزه با موانع تحصیل دختران شود ، اما اختصاص مستقیم بودجه را به عهده ندارد.

“علاوه بر حمایت از این قانون ، کنگره باید بررسی کند که چگونه بلافاصله بودجه بیشتری را به سازمان های غیر انتفاعی و مشارکت های دولتی اعزام کند که برای حمایت از میلیون ها دختر خارج از مدرسه امروز کار می کنند ، از جمله چگونگی بسیج بیش از 140 میلیارد دلار بودجه به توصیه اهدا کنندگان در سراسر کشور ، “امی مگلیو ، بنیانگذار برنامه آموزش جهانی زنان ، به CBS News گفت.

در سطح بین المللی ، اطلاعیه G7 هدف مشترک آنها را داشتن 40 میلیون دختر بیشتر در مدرسه تا سال 2026 در کشورهای با درآمد متوسط ​​و پایین اعلام کرد.

در اعلامیه G7 آمده است: “ما تشخیص می دهیم كه COVID-19 بزرگترین اخلالگر در تحصیل در تاریخ معاصر بوده است ، كه بر همه كودكان ، به ویژه دختران و دیگر كسانی كه باقی مانده اند ، تأثیر می گذارد.”

wgep-kenya-book-sharing-june-2021.jpg
دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در گاتونگا ، کنیا. WGEP با مشارکت یک سازمان مستقر در جامعه ، برنامه رفاه زنان تاراکا ، برای تحویل سالانه هزاران کتاب به کلاسهای درس با کمبود منابع در مناطق روستایی کنیا همکاری می کند. دانش آموزان پس از تعطیلی مدارس COVID-19 در اواخر سال 2020 به مدرسه بازگشتند و اکنون یک سال از مدرسه را تکرار می کنند تا زمان از دست رفته در هنگام شیوع بیماری را جبران کنند.

WGEP


این اعلامیه پس از آن رخ داد كه پادشاهی متحده ، كشور فعلی رئیس G7 ، بابت كاهش بودجه برنامه ریزی خانواده سازمان ملل متحد ، با واكنش مواجه شد.

در اجلاس زنان سازمان ملل متحد ماه گذشته ، یونسکو برنامه ای پنج ساله را آغاز کرد که شامل تمرکز بر شکاف دیجیتال جنسیت است.

یکی از راه حل های ارائه شده توسط اقتصاددانان ، نیاز فوری به بازگشایی مدارس در سراسر جهان است.

وگاس گفت: “جامعه بین المللی واقعاً باید پول خود را در جایی قرار دهد که دهانش باشد.”

“این خطر بزرگ از دست دادن یک نسل از دختران به دلیل تعطیلی مدارس مربوط به COVID و عدم بازگشت آنها به مدرسه وجود دارد. ما باید تلاش کنیم که نه تنها مدارس را بازگشایی کنیم ، بلکه واقعاً فعالانه دختران را برای بازگشت دوباره جذب کنیم” ، گفت

والتز استدلال می کند که آمریکایی ها باید آموزش دختران را به عنوان یک مسئله امنیت ملی ببینند.

“وقتی نخ را ترسیم می کنید که در واقع دختران ما در هنگام تحصیل دختران در خارج از کشور ایمن ترند ، دنیا مکان امن تری خواهد بود و در آینده پسران و دختران ما مجبور نیستند به عنوان سرباز و افسران توسعه و دیپلمات ها بروند. به این جوامع شکننده به دلیل سرمایه گذاری هایی که ما در این نسل ها انجام داده ایم ، مردم آن را دریافت می کنند و از آن حمایت می کنند. ”

در حال حاضر ، نسلی از دختران با عارضه جانبی همه گیر دست به گریبان هستند و آنها را در معرض خطر بازگشت هرگز به تحصیل قرار نمی دهد.

موتونی به CBS News گفت: “تحصیلات من برای من همه چیز است. از طریق تحصیلات ، راهی برای خروج می بینم که به موجب آن می توانم زندگی بهتری به من و خانواده ام بدهم در حالی که هنوز به جامعه باز می گردم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *