فیس بوک شرکت پشت کمپین لکه گیری Pfizer و AstraZeneca را ممنوع کرد

فیس بوک روز سه شنبه اعلام کرد صدها حساب مرتبط با یک آژانس تبلیغاتی اسرارآمیز که در خارج از روسیه فعالیت می کرد را حذف کرده است. کووید -19 واکسن های تولید شده توسط Pfizer و AstraZeneca.

شبکه ای از 65 حساب فیس بوک و 243 حساب اینستاگرام در Fazze ، یک شرکت تبلیغاتی و بازاریابی ثبت شده در انگلستان ، یافت شد. فیس بوک اعلام کرد که کار فاز در درجه اول از طرف روسیه به نمایندگی از مشتری ناشناس انجام شده است.

این شبکه از حساب های جعلی برای انتشار ادعاهای گمراه کننده ای استفاده می کند که ایمنی واکسن های Pfizer و AstraZeneca را مورد اهانت قرار می دهد. یکی ادعا کرد که شلیک AstraZeneca یک فرد را به شامپانزه تبدیل می کند. حساب های جعلی با استفاده از چندین شبکه اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام ، مخاطبان را در هند ، آمریکای لاتین و تا حدی کمتر در ایالات متحده هدف قرار دادند.

روسیه به طور فعال واکسن COVID-19 خود ، Sputnik V را در خارج از کشور به فروش می رساند ، چیزی که برخی تحلیلگران آن را تلاشی برای کسب امتیازات ژئوپلیتیک می دانند. اما نمایندگان فیس بوک در مورد انگیزه احتمالی پشت کمپین لکه بینی گمانه زنی نکردند.


چگونه اطلاعات غلط COVID به صورت آنلاین منتشر می شود

07:31

شبکه Fazze همچنین با تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در چندین کشور با پیشنهاد پرداخت هزینه آنها برای ارسال مجدد مطالب گمراه کننده تماس گرفت. این ترفند زمانی نتیجه منفی پیدا کرد که تأثیرگذاران در آلمان و فرانسه پیشنهاد شبکه را افشا کردند.

در کنار حذف حساب های شبکه ، فیس بوک همچنین Fazze را از بسترهای خود ممنوع کرد. پیامهایی که از فاز نظر می خواستند سه شنبه بلافاصله عودت داده نشد.

تلاش Fazze در اینترنت چندان مورد توجه قرار نگرفت ، به طوری که برخی از پست ها حتی یک پاسخ هم نداشتند. به گفته ناتانیل گلیچر ، رئیس سیاست امنیتی فیس بوک ، اگرچه این کمپین ممکن است به هم ریخته باشد ، اما به دلیل تلاش برای جذب افراد تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی قابل توجه است.

“پرچم قرمز زیاد”

گلیچر در کنفرانسی که اقدامات روز سه شنبه را اعلام کرد ، گفت: “اگرچه شل بود و دسترسی چندان خوبی نداشت ، اما یک تنظیم دقیق بود.”

با افزایش توانایی شرکت های رسانه های اجتماعی در شناسایی و حذف حساب های جعلی ، کمپین های اطلاعات نادرست مجبور به تعدیل شده اند پرداخت اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی برای ارسال مجدد محتوای خود ، امکان قرار گرفتن در معرض مخاطبان اینفلوئنسر را فراهم می کند ، اما این خطر وجود دارد که تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی از آنها امتناع کنند یا همانطور که در این مورد اتفاق افتاده است ، آنها را صدا بزنند.

محققان فیس بوک می گویند که برخی افراد تأثیرگذار مطالب را ارسال کرده اند ، اما بعداً هنگامی که داستانهایی درباره آثار فاز ظاهر شد ، آن را حذف کردند.


گزارش: فیس بوک محقق شفاف سازی تبلیغات را ممنوع کرد …

06:29

یوتیوبر فرانسوی Léo Grasset یکی از افرادی است که Fazze با او تماس گرفت. او در ماه مه به آسوشیتدپرس گفت که از او خواسته شد تا ویدیویی 45 تا 60 ثانیه ای در اینستاگرام ، TikTok یا YouTube ارسال کند که میزان مرگ و میر واکسن Pfizer را مورد انتقاد قرار می دهد.

وقتی Grasset از Fazze خواست مشتری خود را شناسایی کند ، شرکت رد کرد. گراست این پیشنهاد را رد کرد و با نگرانی های خود علنی شد.

پیشنهاد Fazze از افراد تأثیرگذار می خواهد که اشاره نکنند که آنها حقوق می گیرند و همچنین از گزارش رسانه ها در مورد واکسن ها انتقاد می کنند.

گراست به AP گفت: “پرچم های قرمز بسیار زیاد است.” “تصمیم گرفتم این کار را نکنم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *