مجسمه های باستانی رنگ واقعی خود را نشان می دهند

گالری های یونانی و رومی در موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک یک شگفت انگیز از سنگ مرمر سفید ، یک هکتار حیرت انگیز از آن است-مشهور جهان ، مملو از نور ، مجسمه های تمیز و درخشان. خوب ، اشکال این عکس چیست؟

مارکو لئونا ، دانشمند ارشد مت می گوید: “همه آنها رنگ آمیزی شده بودند.”

رنگ شده نه سفید؟ “بنابراین ، این تجربه از نور و سفیدی چیزی نیست که رومی ها و یونانیان تجربه می کردند؟” مارتا تایچنر از خبرنگار پرسید.

لئونا گفت: “خیر از جهات مختلف ، تصادف زمان و طبیعت است ، از بسیاری جهات تصادف تفسیر است.”

met-gallery.jpg
مجسمه مرمر زن یونانی متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد ، در موزه هنر متروپولیتن نیویورک.

اخبار CBS


آیا این را می دانستید؟ در واقع ، نویسنده مقاله 2018 در نیویورکر ، مارگارت تالبوت ، می دانست.

ما مجذوب داستان او شدیم و تصمیم گرفتیم خودمان ببینیم.

در نمایشگاه Met ، لئونا به Teichner یک پایتخت مرمری و انتهایی به شکل یک ابوالهول ، از دوره کلاسیک فرهنگ یونان ، نشان داد: “” این از حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح می آید. “” شما الگوی روی سینه را مشاهده می کنید. موها را می بینی. پرهایی را در بالها خواهید دید که با رنگدانه قرمز تیره و شاید مایل به آبی مشخص شده اند. “

sphinx-color.jpg
آثار رنگ بر روی این مجسمه یونانی از ج. 500 قبل از میلاد

اخبار CBS


شواهد در آنجا موجود است … اگر فقط به اندازه کافی سخت بیندیشید. لئونا گفت ، این لکه ها “هنوز رنگ اصلی هستند که به ظاهر او شبیه می شود.”

Met حتی دارای یک گلدان است که یک هنرمند را در حال نقاشی مجسمه نشان می دهد. وی گفت: “این نمایشگاه A. این عکس ما از آن زمان است.”

01-01-28-25.jpg
هنرمندی که مجسمه ای را نقاشی می کند ، همانطور که روی این گلدان یونانی باستان تصویر شده است.

اخبار CBS


حالا ، به پیتای میکل آنژ یا دیوید او نگاه کنید: شاهکارهای سنگ مرمر سفید دوران رنسانس ، با الهام از مجسمه سازی یونانی و رومی. چرا در دهه 1500 رنگ سفید جایگزین رنگ سفید شد؟

لئونا گفت: “مجسمه سرنگون می شود ، با آوار پوشانده شده است ، خاک دارید. وقتی مجسمه ها پیدا شدند [during] در دوران رنسانس ، آنها از ظاهر خاکی بسیار کثیف بیرون می آمدند. “

تایشنر پرسید: “آیا مردم آنها را بطور فعال تمیز کردند تا رنگ را پس از شروع به تمیز کردن پاک کنند؟”

“مطمئناً چنین است.”

“اگر مجسمه سازانی مانند میکل آنژ از یونانیان و از رومیان الهام گرفته بودند ، چرا آنها نیز مجسمه های خود را نقاشی نکردند؟”

لئونا پاسخ داد: “زیرا آنها هرگز رنگ روی آن مجسمه را ندیده اند.”

آنها فرم را می دیدند نه رنگ. مجسمه های تکه تکه شده ای که به اشتباه با رنگ سفید انتخاب کردند ، این باور را القا کرد که سفید مساوی است با زیبایی ، خلوص-این مفهومی از نظر فرهنگی است که هنرهای غربی را تا به امروز پایه گذاری کرده است.

مارک آبی ، استاد تاریخ هنر دانشگاه جورجیا گفت: “این در اصل نحوه تفکر ما در مورد مجسمه سازی و زیبایی شناسی آن است.” “این در اصل نحوه تفکر ما در مورد بدن است. من حتی تا حدی در فکر این هستم که چگونه ما درباره خود فکر می کنیم.”

تایچنر پرسید: “آیا فکر می کنید که مفهوم هنر غربی ، آنچه ما از هنر غربی می فهمیم ، تغییر خواهد کرد ، زیرا مردم بیشتر می دانند که سنگ بنای آن آنطور که فکر می کردند نیست؟”

ابی پاسخ داد: “بله ، من نمی توانم تصور کنم که تغییر نکند.”

او از فناوری برای دیدن آنچه از زمان رنسانس فراموش شده بود – یا به راحتی نادیده گرفته می شود – استفاده می کند. وی گفت: “این یک میکروسکوپ دو چشمی است که واقعاً از نزدیک به سطح آن نگاه می کنیم.” “جایی که من و شما ممکن است به این موضوع نگاه کنیم و مجسمه ای از سنگ مرمر سفید را ببینیم ، در واقع می توان آثار رنگدانه را تشخیص داد.”

microphotography-of-sculpture.jpg
از نمای نزدیک رنگدانه هایی که زمانی روی مجسمه استفاده می شد را نشان می دهد.

اخبار CBS


او آثار رنگ اصلی روی نیم تنه های مرمری سپتیموس امپراتور روم و همسرش جولیا (یا به زبان لاتین یولیا) ، متعلق به دانشگاه ایندیانا را نشان می دهد. با نگاه کردن به سنگ مرمر تمیز شده ، هرگز نمی دانید که آنها چهره های سفید و رنگ پریده ندارند. او اهل لیبی و او سوریه بود. ظاهراً مجسمه های نیم تنه نزدیک به 2000 سال پیش چگونه بود؟

یک سرنخ وجود دارد: این نقاشی. ابی می گوید: “نمونه ای نادر از تابلو چوبی که با تصویر کل خانواده امپراتوری نقاشی شده بود.”

نقاشی شده-چوبی-پانل. jpg
پرتره خانواده سلطنتی: این تابلو چوبی نقاشی شده امپراتور روم ، سپتیمیوس سوروس ، همسرش ، جولیا و دو پسر آنها (یکی از آنها پاک شد) را به تصویر می کشد.

ویکی پدیا/خوزه لوئیز برناردس ریبیرو


رنگ آمیزی آنها نشان دهنده تنوع قومی و نژادی امپراتوری روم بود که از بریتانیا تا آسیای صغیر ادامه داشت.

در Met ، با استفاده از میکروسکوپ الکترونی ، مارکو لئونا می تواند کوچکترین ذره رنگ را از مجسمه برداشته و آن را تجزیه و تحلیل کند. همچنین ویال هایی با رنگدانه های هنرمندان واقعی که از یک محوطه باستانی کشف شده اند ، متعلق به قرن 2 قبل از میلاد است

بنابراین اکنون: برای یک شوک آماده شوید: در اینجا شکل مجسمه های یونانی و رومی واقع شده است – رنگ واقعی آنها ، یا به همان اندازه که تا کنون با استفاده از تمام علم و فناوری موجود بوده است.

gods-in-color-archer-1920.jpg
بررسی اشعه ماوراء بنفش مجسمه تیراندازی با کمان از معبد آفایا ، به همراه شواهدی از نقاشی های گلدان و قطعات باقی مانده از منسوجات سکایی ، منجر به این بازسازی رنگی شد.

خدایان رنگی


gods-in-color-gallery-view-1920.jpg
بازتولید مجسمه مرمر ، آرتمیس باستانی ، که در اثر فوران کوه وزوویوس دفن شد. رنگدانه ها در خاکستر آتشفشانی حفظ شده بودند.

خدایان رنگی


gods-in-color-skin-tones.jpg
بازتولید دو مجسمه برنزی رزمندگان قرن پنجم قبل از میلاد ، که توسط غواص در سواحل ایتالیا در سال 1972 پیدا شد. از آلیاژهای برنز رنگی استفاده شده است که رنگ های مختلف پوست این دو رزمنده را ضبط می کند.

خدایان رنگی


بیش از 30 سال است که دانشمندان آلمانی Vinzenz Brinkmann و همسرش ، Ulrike Koch-Brinkmann ، در حال ایجاد و نقاشی ماکت های گچی مجسمه های مرمریت کلاسیک هستند.

برینکمن گفت: “ما از مواد نقاشی معتبر و تاریخی استفاده کردیم: رنگدانه های خاکی ، مواد معدنی ، مزاج و روغن کتان.”

نمایشگاهی از آثار برینکمنز ، با عنوان “خدایان رنگی” در حال سفر به سراسر جهان است و اکنون در فرانکفورت آلمان به سر می برد.

برینکمن گفت: “زمان آن فرا رسیده بود که سوء تفاهم بزرگی را با اثبات اینکه دوران باستان اروپا سفید نیست ، بلکه رنگارنگ و متنوع است ، رد کنیم.”

painting-plaster-replica.jpg
نقاشی ماکت “زن کوچک هرکولانوم” ، متعلق به قرن 2 قبل از میلاد و کشف شده در 1894. بر اساس آثار بدست آمده از مجسمه و مطالعات با استفاده از عکاسی مادون قرمز ، بازسازی شامل رنگ آبی مصری ، سایه های مختلف رنگ های خاکستری ، سفید سربی است. و سرب زرد و تذهیب.

خدایان رنگی


Teichner از Met’s Leona پرسید: “آیا مورخان هنر معذرت خواهی به بازدیدکنندگان موزه دارند؟”

او پاسخ داد: “من فکر نمی کنم.” “هیچ جعلی وجود ندارد. سفیدکاری وجود ندارد.”

“نه واقعا؟”

“کاملا.”

اگر این مجسمه ها در حال حاضر برای ما عجیب به نظر می رسند ، لئونا می گوید ، فقط تصور کنید که این مجسمه های سفید از نظر یونانیان باستان چگونه به نظر می رسید: “یک مجسمه کاملاً سفید ، برای یک ناظر یونانی ، شبیه تلاش بدی بود یا به سادگی چیزی که تمام نشده است. “

سفید کردن ممکن است تصادفی باشد ، اما تقریباً حقیقت را از بین برد.


برای اطلاعات بیشتر:


داستان تهیه شده توسط جی کرنیس. ویراستار: استیون تایلر.


همچنین ببینید:


هنر باستانی در رم به نمایش عمومی در می آید

04:33

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.