مطالعه اقلیمی نشان می دهد که مردان از کربن ردپای بیشتری نسبت به زنان دارند

بر اساس مطالعه ای که در مورد مصرف کنندگان در سوئد انجام شده است ، ممکن است زنان به عنوان جنسیتی که دوست دارد خرید کند ، کلیشه بندی شوند ، اما هزینه های مردانه اثر کربن بسیار بیشتری دارد.

این مطالعه که این هفته در مجله Industrial Ecology منتشر شده است ، انتشار کربن حاصل از مصرف در بین دسته هایی مانند غذا ، لباس ، مبلمان و تعطیلات را بررسی می کند. نویسندگان دریافتند ، حتی اگر چند صد زن و مرد مجرد مورد مطالعه ، مقادیر مشابهی پول خرج کنند ، خریدهای مردان 16٪ میزان انتشار بیشتری ایجاد می کند.

دلیل این امر این است که مردان به احتمال زیاد پول خود را در دسته های پرتوزا مانند بنزین برای اتومبیل رها می کنند و 70 درصد بیشتر از زنان در این هزینه هزینه می کنند. زنان بیشتر برای مراقبت های بهداشتی ، پوشاک و مبلمان هزینه می کردند – دسته بندی مصرف کننده ای که میزان انتشار آن کمتر است.

آنیكا كارلسون-كانیاما ، محقق ارشد این مطالعه ، به گاردین گفت: “نحوه صرف آنها بسیار كلیشه ای است.” “[W]فال ها پول بیشتری برای دکوراسیون منزل ، سلامتی و لباس خرج می کنند و مردان پول بیشتری برای سوخت اتومبیل ها ، غذا خوردن در بیرون ، الکل و تنباکو صرف می کنند. “

برای هر دو جنس ، تعطیلات نقش مهمی در تولید گازهای گلخانه ای بازی می کند ، به طوری که یک سوم کربن که هر سال توسط یک مخارج معمولی منتشر می شود ، به تعطیلات گره خورده است. در اینجا ، مردان بیشتر احتمال دارد که در یک سفر تفریحی اتومبیل رانندگی کنند و بنابراین میزان انتشار در تعطیلات مردان بیشتر است. وقتی هر دو جنس تورهای بسته ای را رزرو کردند ، تفاوتی در اثر کربن وجود نداشت.

محققان نتیجه گرفتند که می توان با انتخاب های مختلف ، مانند سوار شدن به قطار به جای رانندگی ، از حدود 40٪ میزان تولید گازهای گلخانه ای ناشی از مصرف جلوگیری کرد.

تحقیقات قبلی از Carlsson-Kanyama نشان داده است که مردان بیشتر از زنان انرژی مصرف می کنند که باعث افزایش انتشار کربن می شود. در مقابل ، این مطالعه نشان داد که رژیم غذایی مردان و زنان تقریباً از نظر تأثیر کربن برابر است – مردان گوشت بیشتری مصرف کردند در حالی که زنان لبنیات بیشتری مصرف کردند.

کارلسون-کانیاما به گاردین گفت که او متعجب است که مطالعات بیشتری تفاوتهای جنسیتی در اثر کربن را بررسی نکرده و گفته است: “تفاوتهای کاملاً واضحی وجود دارد و احتمالاً در آینده نزدیک از بین نخواهد رفت.”

الگوها آن سوی اقیانوس اطلس نگه داشته می شوند. طبق آمار اداره حمل و نقل ، مردان آمریکایی بیشتر از زنان تمایل به رانندگی دارند. تجزیه و تحلیل 2010 توسط اسلایت نشان داد که مرد مجرد معمولی در ایالات متحده مسئول 6 درصد انتشار کربن بیشتر از زن مجرد معمولی است.

در ایالات متحده و سوئد ، افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل یا افراد در خانه مسئول انتشار گازهای گلخانه ای هستند. این به این دلیل است که میزان انتشار مادر و مادر توسط فرزندان متعادل می شود ، زیرا در جوانی آلودگی زیادی ایجاد نمی کنند.

با این حال ، یک مطالعه در سال 2017 نتیجه گرفت که م mostثرترین راه برای کاهش اثر کربن ، داشتن فرزندان کمتر و به دنبال آن زندگی بدون ماشین و اجتناب از سفرهای هوایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *