ناسا فضاپیمای Starliner بوئینگ را برای پرواز آزمایشی حساس به ایستگاه فضایی پاک می کند

ناسا و بوئینگ روز پنجشنبه یک هفته بررسی آمادگی پرواز را انجام دادند و کشتی CST-100 Starliner شرکت فضانورد را برای پرتاب در تاریخ 30 ژوئیه در دومین پرواز آزمایشی بدون آزمایش به ایستگاه فضایی بین المللی پاکسازی کردند.

اولین پرواز این فضاپیما در دسامبر 2019 با مشکلات بزرگ نرم افزاری روبرو شد که از قرار ملاقات برنامه ریزی شده با ایستگاه جلوگیری کرد. هفته آینده با آزمایش شماره 2 مدار مداری یا OFT-2 ، طیف گسترده ای از به روزرسانی ها و بهبودها برای آزمایش مسیر آزمایشی آزمایشی تا پایان سال آزمایش می شود.

کتی لوئدرز ، مدیر پروازهای فضایی ناسا گفت: “پس از بررسی داده های تیم و آمادگی همه طرفها ، همه گفتند” برای راه اندازی برو “. “برای من ، این بررسی بازتاب تلاش و اشتیاق این تیم بوئینگ و ناسا بود که واقعاً تصمیم گرفتند یاد بگیرند و سازگار شوند و برای این مأموریت نمایشی بدون سر و صدا قوی تر برگردند.”

oft2-stacking2.jpg
کپسول استارلینر CST-100 بوئینگ در بالای موشک United Launch Alliance Atlas 5 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال سوار شده و زمینه را برای پرتاب هفته آینده با پرواز آزمایشی بدون آزمایش فراهم می کند.

اتحاد راه اندازی متحد


لیفتوف از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در بالای موشک United Launch Alliance Atlas 5 برای ساعت 2:53 بعدازظهر جمعه آینده هدف قرار می گیرد ، تقریباً در لحظه ای که چرخش زمین پد 41 را به صفحه مدار ایستگاه فضایی منتقل می کند.

اگر همه چیز خوب پیش برود ، فضاپیمای تجارتی ساخته شده و تجاری ، یک قرار ملاقات خودکار با مجتمع آزمایشگاهی انجام می دهد و پس از ساعت 3 بعد از ظهر روز بعد برای لنگر انداختن در بندر جلو ماژول هارمونی حرکت می کند. این کشتی پنج روز بعد برای فرود آمدن با چتر نجات در نزدیکی White Sands ، نیومکزیکو حرکت می کند.

استیو استیچ ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا ، گفت: “ما سیستم اتصال ناسا را ​​آزمایش خواهیم کرد ، و سیستم حسگر قرار ملاقات را آزمایش خواهیم کرد.” “آن چیزهایی که می توانید روی زمین ، در تجزیه و تحلیل و در آزمایش در شبیه سازها آزمایش کنید ، اما در بعضی از مواقع باید این سیستم ها را پرواز دهید.”

وی گفت ، طی 18 ماه گذشته ، “تیم بوئینگ و ناسا در کنار یکدیگر برای حل بسیاری از مسائل ، بررسی و بستن الزامات همکاری کرده اند و ما واقعاً آماده هستیم تا اکنون پرواز کنیم. بنابراین زمان هیجان انگیزی است. “

بوئینگ و اسپیس ایکس هر دو تحت قرارداد ناسا برای تهیه کپسول خدمه تجاری برای حمل و نقل فضانوردان از و به ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارند و این تنها اتکای آژانس به فضاپیمای سایوز روسی برای حمل و نقل به مدار کم زمین.

طبق قراردادی به ارزش 2.6 میلیارد دلار ، اسپیس ایکس نسخه خدمه ای از آن را طراحی و ساخته است کشتی باری اژدها که در بالای موشک Falcon 9 شرکت به مدار می رود. Starliner بوئینگ با قراردادی 4.2 میلیارد دلاری در حال توسعه است و برای سواری به مدار خود به اطلس 5 اعتماد می کند.

SpaceX با موفقیت دو پرواز آزمایشی از کپسول Crew Dragon خود انجام داد ، یکی بدون خلبان و دیگری با دو فضانورد ناسا ، و اکنون دو خدمه چهار نفره را برای اقامت طولانی مدت به ایستگاه فضایی راه اندازی کرده است.

بوئینگ در دسامبر 2019 یک پرواز آزمایشی آزمایشی از کپسول Starliner خود انجام داد ، اما مشکلات بزرگ نرم افزاری و خطای ارتباطی مانع قرار ملاقات با ایستگاه شد و تقریباً منجر به از دست دادن فضاپیما شد.

cft-crew-frr.jpg
سه فضانوردی که در اواخر سال جاری برای اولین پرواز خدمه خود با فضاپیمای CST-100 Starliner بوئینگ پرواز خواهند کرد ، در طی بررسی آمادگی پرواز با مدیران ماموریت ناسا و بوئینگ ملاقات کردند تا کپسول پرواز آزمایشی بدون آزمایش هفته آینده را پاک کنند. چپ به راست: مایکل فینکه ، خلبان نیکول مان و فرمانده ماموریت باری “بوچ” ویلمور (میکروفن در دست دارد). کتی لودرز ، رئیس پرواز فضایی ناسا ، در سمت راست ایستاده است.

ناسا


همانطور که بود ، کنترل کننده های پرواز توانستند کشتی را به یک مکان امن هدایت کنند ، اما برنامه ریزی برای اجرای آزمایشی آزمایشی متوقف شد.

پس از یک بررسی مشترک طولانی با ناسا ، اقدامات اصلاحی مختلفی دستور داده شد و سرانجام بوئینگ تصمیم گرفت برای نشان دادن آمادگی کپسول برای حمل فضانوردان ، دومین پرواز آزمایشی بدون آزمایش را آغاز کند.

با فرض خوب بودن تست پرواز ، انتظار می رود اولین خدمه قبل از پایان سال با یک هواپیمای Starliner پرواز کنند. OFT-2 گام بزرگی در آن جهت است ، هم برای ناسا و هم برای بوئینگ.

جان وولمر ، معاون رئیس جمهور و مدیر برنامه برنامه خدمه تجاری بوئینگ گفت: “بنابراین از نقطه نظر اهمیت این موضوع برای شرکت بوئینگ ، این فوق العاده مهم است.” “این یک کار جدی و غیر بخشنده است ، بنابراین ما آن را بسیار جدی می گیریم. برای ما بسیار مهم است که در این پرواز موفق باشیم.”

وی گفت: بر اساس کارهایی که طی 18 ماه گذشته برای رفع نواقص و پیاده سازی اصلاحات انجام شده است ، “ما بسیار مطمئن هستیم که پرواز خوبی خواهیم داشت.” “آیا مقداری یادگیری وجود خواهد داشت؟ در این پرواز کاملاً یادگیری نیز وجود خواهد داشت. این یک پرواز آزمایشی است.”

اما آموزه های آموخته شده “به ما کمک می کند تا بتوانیم برای پروازهای خدمه ایمن ترین وسیله نقلیه را بسازیم. بنابراین داشتن یک پرواز موفق از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *