ورود کشتی های بزرگ تفریحی به مرکز ونیز ممنوع است

رم – دولت ایتالیا عبور کشتی های بزرگ تفریحی از مرکز ونیز را منع کرده و تالاب اطراف را پس از سالها اعتراض بین المللی در مورد ناوشکن ها به عنوان یک اثر ملی اعلام کرد که باعث آسیب دائمی به شهر شکننده می شود.

داریو فرانچسچینی ، وزیر فرهنگ ، گفت: “تعریف این روز به عنوان تاریخی خیلی دور نیست.”

ممنوعیت سفر دریایی ونیز در ایتالیا
یک کشتی تفریحی در ونیز ایتالیا ، 2 ژوئن 2019 از میدان سنت مارک ، پر از گردشگر عبور می کند.

لوکا برونو / AP


وی با اشاره به مسیری که به طور سنتی از مرکز شهر طی می کنند ، گفت: “کشتی ها دیگر از جلوی سنت مارک یا کانال گیودکا عبور نخواهند کرد.”

این قانون در مورد کشتی هایی با وزن بیش از 25000 تن ، طول بیش از 590 فوت یا ارتفاع بیش از 115 فوت اعمال می شود.

کشتی های کروز ، که در هفته های اخیر پس از محدودیت های همه گیری ، بیش از یک سال آنها را نگه داشته بود ، بازگشتند ، به خوبی شناخته می شوند که بنیان ظریف ونیز را بی ثبات می کنند.

با کوتوله کردن ساختمان های اطراف ، آنها می توانند توده های چوبی زیر آب را که قرن هاست شهر تالاب را تقویت می کنند ، متزلزل کنند. در همین حال ، بیدار عظیم آنها به کناره های بانک های قرون وسطایی و پالازوهای گوتیک پاشیده و باعث خرد شدن آجرها ، سنگ ها و گچ های باستانی می شود.

اما دولت ایتالیا سالها در مورد سلطنت در کشتی های تفریحی تردید داشته است ، زیرا آنها میلیاردها یورو درآمد برای اقتصادی که از گردشگری رونق دارد و همچنین هزاران نفر در صنعت کشتی محلی استفاده می کنند.


ونیز 1600 سالگی را جشن می گیرد

03:16

این مصوبه که در روز سه شنبه صادر شد ، به منظور حمایت از این کارگران ، پیشنهاد پرداخت مزایای اخراج کارگران و همچنین جبران خسارت به صنعت سفر دریایی به دلیل لغو سفرها است. تصمیم دولت درست چند روز قبل از آن بود كه یونسكو ، نهاد میراثی سازمان ملل متحد ، آماده باشد تا ونیز را در جلسه عمومی 16 تا 31 ژوئیه در فهرست در معرض خطر قرار دهد.

در روزهای اخیر ، فعالان گروه محلی “بدون کشتی بزرگ” در اجلاس سران گروه 20 در ونیز با قایق های کوچک و در کنار آب تجمع کردند.

از زمانی که دولت ایتالیا در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد کشتی های تفریحی را ممنوع کند ، بسیاری از افراد محلی از عدم اقدام خشمگین شده بودند. از آنجا که هیچ بندر مسافری دیگری برای لنگر انداختن کشتی ها برای پیاده شدن گردشگران در نزدیکی ونیز در دسترس نبود ، در تابستان امسال نیز کشتی های سنگین اجازه داشتند از طریق میدان سنت مارک کروز را آغاز کنند.

این مصوبه جدید متوقف شده است ، اما به دور از ممنوعیت کامل سفرهای دریایی ، آنها فقط به بندر صنعتی مجاور مارگرا هدایت می شوند. این بندر بخشی از همان تالاب و اکوسیستم ونیز است که س seriousالات جدی را در مورد کارآیی قانون جدید ایجاد می کند.

جین دا موستو ، دانشمند محیط زیست مستقر در ونیز ، به CBS News گفت: “انتقال کشتی های بزرگ تفریحی به کانال حمل و نقل صنعتی یک مشکل بزرگ از نظر فرسایش و آلودگی است.” “مسیر اکنون حتی طولانی تر است. این به معنای سوختن بیشتر سوخت است. با انتقال کشتی ها به مارگرا ، ما از هر دو جهان بدتر خواهیم شد.”


سقوط کشتی کروز ونیز باعث اعتراض شد

03:00

کانال بندر Marghera همچنین نیاز به برخی اصلاحات جدی دارد تا بتواند عمیق و گسترده باشد تا بتواند اکثر کشتی های دریایی را اداره کند. در حال حاضر ، دا موستو گفت که این مصوبه حداقل امکان سقوط کشتی های کروز به مرکز تاریخی ونیز را از بین می برد ، مانند MSC Opera 13 طبقه در سال 2019 هنگامی که در حالی که گردشگران زیر زندگی خود را می دویدند به یک اسکله رسیدند. چندین نفر زخمی شدند.

سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از ونیز بازدید می کنند ، بسیاری از آنها سوار بر 400 کشتی تفریحی هستند که به طور متوسط ​​در سال عبور می کنند. آن سیل بود در طی همه گیری به یک قطره کاهش یافت، با برنامه ریزی شده است که فقط 20 خط تا پایان 2021 وارد شود. اما گردشگران در حال بازگشت به شهر باستان هستند کووید -19 محدودیت ها کاهش یافته و پروازهای مستقیم از ایالات متحده به ونیز دوباره آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *