پاندورا ، بزرگترین نشان طلا و جواهر جهان ، دیگر از الماس های استخراج شده استفاده نخواهد کرد

از نظر پاندورا ، الماس های آزمایشگاهی برای همیشه لطفاً بزرگترین سازنده جواهرات جهان روز سه شنبه اعلام کرد که دیگر از الماس های استخراج شده استفاده نخواهد کرد – تصمیمی که تا حدودی ناشی از تقاضای مصرف کنندگان است.

گروه پاندورا ، مستقر در کپنهاگ ، روز سه شنبه گفت که اولین مجموعه خود را که به طور انحصاری با الماس تولید شده در آزمایشگاه ها ایجاد شده است ، راه اندازی می کند. طبق این گزارش ، هدف از این اقدام ایجاد مقرون به صرفه ، در دسترس و پایدارتر جواهرات این شرکت است.

این مجموعه برای اولین بار در انگلستان راه اندازی می شود و انتظار می رود در سال 2022 در سطح جهانی گسترش یابد.

الكساندر لاچيك ، مدير عامل پاندورا ، با اشاره به الماس هاي آزمايشگاهي گفت: “آنها به همان اندازه كه از زيبايي پايدار برخوردار هستند نمادي از نوآوري و پيشرفت هستند و گواهي براي برنامه پايداري مداوم و بلند پروازانه ما هستند.” “الماس نه تنها برای همیشه ، بلکه برای همه است.”

لاچیک به بی بی سی نیوز گفت که الماس مصنوعی را می توان با حداقل “یک سوم آنچه که برای چیزی است که ما از زمین حفر کرده ایم” ساخت.

به گفته پاندورا ، که به دستبندهای جذاب نقره ای معروف است ، الماس های آزمایشگاهی در رشد صنعت از الماس های استخراج شده پیشی می گیرند. این شرکت می گوید “آنها دارای مشخصات نوری ، شیمیایی ، حرارتی و فیزیکی یکسانی هستند و با همان استانداردهای شناخته شده به عنوان 4C – برش ، رنگ ، وضوح و عیار درجه بندی می شوند.”

پاندورا گفت: الماس های تولید شده در آزمایشگاه آنها به طور متوسط ​​با بیش از 60 درصد انرژی تجدید پذیر ساخته می شوند. این شرکت پیش بینی می کند سال آینده این میزان را به 100 درصد برساند ، برنامه هایی که کاملاً کربن خنثی هستند و تا سال 2025 فقط از فلزات بازیافت شده استفاده می کنند.

لاچیک به بی بی سی گفت: “ما می خواهیم به یک تجارت کم کربن تبدیل شویم.” “من چهار فرزند دارم ، روزی این زمین را ترک می کنم ، امیدوارم که بتوانم آن را در شکلی بهتر از آنچه که در 50 سال اخیر یا همین حدود ایجاد کرده ایم ، ترک کنم.”

استرالیایی ها روز بوکس را با محدودیت های COVID-19 جشن می گیرند
افرادی که برای خرید در پاندورا در مرکز خرید خیابان بورک در صف خرید روز بوکسینگ در 26 دسامبر 2020 در ملبورن استرالیا صف کشیده بودند.

نائومی رحیم / گتی ایماژ


صنعتی که تغییر کند دارد

بازار جهانی جواهرات ، علی رغم دهه ها گزارش در مورد نقض حقوق بشر در معادن الماس ، به کندی تغییر می کند ، اما برخی از پیشرفت ها انجام شده است. در سال 2019 ، تیفانی و شرکت اعلام کرد که منطقه خود را از آنجا تهیه کرده و الماس آنها را تهیه کرده است ، و مسیر خود را از معدن به فروشگاه توضیح می دهد ، در آنچه که “گام قابل توجهی برای شفافیت الماس” نامیده می شود.

براساس گزارش دیده بان حقوق بشر در نوامبر سال 2020 ، “شرکت های بزرگ جواهرات در حال تهیه منابع طلا و الماس هستند ، اما اکثر آنها نمی توانند به مصرف کنندگان اطمینان دهند که جواهرات آنها آلوده به نقض حقوق بشر نیست.”

در این گزارش آمده است که بسیاری از کارگران معدنکاری الماس در شرایط خطرناک به کار خود ادامه می دهند و همه گیری فقط خطرهای بهره برداری و سو abuse استفاده را افزایش داده است. برخی از بدترین سوuses استفاده ها در ونزوئلا ، زیمبابوه ، غنا ، مالی ، فیلیپین و تانزانیا رخ داده است.

دیده بان حقوق بشر به هیچ یک از 15 شرکتی که “عالی” ارزیابی کرده است رتبه بندی نکرده است اما برای برداشتن گام های قابل توجه در جهت تأمین مسئولیت مسئول در رتبه دوم – تیفانی و شرکت و پاندورا – “قوی” قرار دارد. “Kalyan، Mikimoto، Rolex and TBZ پایین ترین شرکت ها

در چند سال گذشته ، تعدادی از شرکت های متخصص در الماس های آزمایشگاهی یا سنگ های جایگزین محبوبیت پیدا کرده اند ، جواهراتی با قیمت مناسب تر ، بدون همان مسائل زیست محیطی و اخلاقی در مورد الماس های سنتی و به اصطلاح الماس های خون ، به مصرف کنندگان ارائه می دهند که در مناطق جنگی استخراج می شوند و برای تأمین هزینه های جنگ به فروش می رسند.

1x-1.jpg
در مجموعه جدید Pandora Brilliance Pandora از الماسهایی که در آزمایشگاه پرورش داده شده اند ، استفاده خواهد شد.

پاندورا


فروش الماس رو به کاهش است

طبق یک گزارش تحقیقاتی اخیر توسط مرکز جهانی الماس آنتورپ و Bain & Company ، درآمد جهانی الماس در طی همه گیری ویروس کرونا با 15٪ کاهش به 33٪ در سال 2020. تولید الماس خشن 20٪ و فروش 15٪ کاهش یافت.

علاوه بر این ، تولید الماس در آزمایشگاه به 6 تا 7 میلیون قیراط رسید ، در حالی که تولید الماس استخراج شده پس از رسیدن به حداکثر 152 میلیون در سال 2017 ، به 111 میلیون قیراط کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: “رفاه و پایداری اجتماعی در سالهای گذشته در حال رشد بود. در حال حاضر آنها برای شركتهای معدن ، تجارت و خرده فروشی بسیار سرآمد هستند.” “در ایالات متحده و به ویژه در چین و هند ، مصرف کنندگان جوان می گویند پایداری بخشی از روند تصمیم گیری آنهاست و می تواند بر خرید جواهرات الماس تأثیر بگذارد.”

اما برخی از شرکت های سنتی می گویند همه گیری همه گیر بود. طبق گفته De Beers ، بزرگترین شرکت الماس جهان ، تقاضا برای الماس خشن در سال 2021 پس از 18 درصد کاهش تولید در سال گذشته ، به سطح قبل از COVID-19 رسیده است.

De Beers گزارش می دهد که 47٪ از مصرف کنندگان با “واقعی” بودن الماس های آزمایشگاهی موافق نیستند ، اما آنها همچنان علاقه مند به خرید آنها هستند زیرا ارزان تر از الماس های استخراج شده هستند ، و “سرگرم کننده” و “شیک” ارزیابی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *