پیشرفت آشکار آزادسازی کشتی باری ماموت که کانال سوئز را مسدود کرده است

سوئز ، مصر – اوایل روز دوشنبه یک ارائه دهنده خدمات جهانی دریایی گفت: “کشتی بزرگ کانتینری که تقریباً یک هفته در آن کانال سوئز قرار گرفته بود” دوباره شناور شده است “، اما شرکت های دیگر گفتند که این کشتی فقط تا حدی آزاد شده است. مشخص نبود که چه زمانی ماموت Ever Given قرار می گیرد تا حمل و نقل در آبراه بسیار مهم از سر گرفته شود.

Inchcape Shipping در توییت خود نوشت که Ever Given در ساعت 4:30 صبح به وقت محلی “دوباره شناور شد” و “در حال حاضر از امنیت برخوردار است. اطلاعات بیشتر در مورد مراحل بعدی پس از مشخص شدن دنبال می شود.” این توییت شامل دیاگرافی بود که نشان می داد کشتی تا حدی صاف شده است.

اما شرکت خدمات کانال MarineTraffic.com گفت که Ever Given “به طور جزئی جابجا شده است” و بدون اینکه جزئیات بیشتری در مورد زمان آزاد شدن کشتی ارائه دهد ، همچنان مانع از تردد کانال می شود.

داده های ماهواره ای MarineTraffic.com نشان داد که کمان پیازدار کشتی ، هنگامی که محکم در ساحل شرقی کانال قرار گرفت ، از ساحل خارج شده است.

تقریباً یک هفته پیش ، اندازه آسمان خراش Ever Given به صورت پهلو در آبراه حیاتی گیر کرد و یک ترافیک گسترده ایجاد کرد. این انسداد باعث می شود که هر روز 9 میلیارد دلار در تجارت جهانی متوقف شود و زنجیره های تأمین که قبلاً تحت تأثیر بیماری همه گیر ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته اند ، فشار وارد کند. از روز دوشنبه ، 367 شناور ، که از نفت خام گرفته تا گاو حمل می کنند ، هنوز منتظر عبور از کانال هستند ، در حالی که ده ها کشتی دیگر در حال انجام مسیر جایگزین شنل امید خوب در نوک جنوب آفریقا هستند ، و دو هفته دیگر به سفرها اضافه می کنند تهدید تاخیر در تحویل.

ترافیک کانال سوئز توسط کشتی عظیم در مصر مسدود شده است
نمایی کلی از “همیشه داده شده” که در کانال سوئز گیر کرده است.

Samuel Mohsen / اتحاد عکس از طریق Getty Images


آزادسازی جزئی کشتی پس از تلاش شدید برای فشار و کشیدن شناور با 10 قایق کشنده هنگامی که ماه کامل جزر و مد بهار را به وجود آورد ، لت آژانس ها گفت ، سطح آب کانال را بالا می برد و امیدوار به دستیابی به موفقیت است.

یک خلبان ارشد دارای مجرای کانال ، که خواست نامش فاش نشود ، زیرا مجاز به گفتگو با خبرنگاران نبود ، تأیید کرد که کشتی تا حدی دوباره استفاده شده است.

سرلشکر اوساما ربعی ، رئیس سازمان کانال سوئز ، گفت که کارگران اوایل روز دوشنبه “مانورهای کشیدن” را برای آبگیری مجدد کشتی ادامه دادند.

در طول شب ، چندین لایروگر تلاش کردند تا 27000 متر مکعب ماسه و گل اطراف کشتی را با جاروبرقی تخلیه کنند. یک قایق یدک کش قدرتمند دیگر ، کارلو مگنو ، برای پیوستن به تلاشها در حال مسابقه دادن به محل بود.

اگرچه کشتی در موقعیت فعلی خود در معرض آسیب است ، Shoei Kisen Kaisha Ltd. ، شرکت صاحب Ever Given ، نگرانی ها را رد کرد و گفت که موتور کشتی عملکردی دارد و در صورت آزاد شدن می تواند به طور معمول سفر خود را دنبال کند.

اپراتورهای کشتی جدول زمانی برای بازگشایی کانال مهم ، که بیش از 10٪ تجارت جهانی را شامل می شود ، از جمله 7٪ نفت جهان ، ارائه نمی دهند. تعطیلی بی سابقه می تواند بر حمل و نقل نفت و گاز از خاورمیانه به اروپا تأثیر بگذارد.

مقامات کانال به سختی تلاش کرده اند تا کشتی را فقط با اتکا به طناب کشی و لایروبی آزاد کنند ، حتی اگر تحلیلگران هشدار دادند که کشتی 400 متری با وزن 220 هزار تن ممکن است برای چنین عملیاتی بیش از حد سنگین باشد. همانطور که در این هفته دریچه دستیابی به موفقیت کم می شود ، ترس این که مقامات مجبور شوند با برداشتن 20،000 کانتینر کشتی ، سبک کشتی را افزایش دهند ، افزایش یافته است – یک عملیات پیچیده ، نیاز به تجهیزات ویژه ای که در مصر یافت نمی شود ، که ممکن است چند روز طول بکشد یا هفته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *