کشتی باری عظیم پس از گردش به پهلو ، کانال سوئز را کاملا مسدود می کند

کانال مصر سوئز
در این عکس که توسط اداره کانال سوئز منتشر شده است ، یک قایق در مقابل یک کشتی باری عظیم ، MV Ever Green ، حرکت می کند که پس از چرخش به پهلو در کانال سوئز مصر ، 24 مارس 2021 ، مسدود شد و مانع از تردد در یک منطقه حیاتی شرق و غرب شد. آبراه برای حمل و نقل جهانی.

اداره کانال سوئز از طریق AP


دبی ، امارات متحده عربی مقامات روز چهارشنبه گفتند ، یک کشتی کانتینری باری که از بزرگترین کشتی های جهان است ، به یک طرف چرخیده و تمام ترافیک کانال سوئز مصر را مسدود کرده است ، تهدید به اخلال در سیستم حمل و نقل جهانی که از قبل به دلیل همه گیری ویروس کرونا ویران شده است.

کشتی کانتینر MV Ever Given که دارای پرچم پاناما است و تجارت بین آسیا و اروپا را انجام می دهد ، روز سه شنبه در آبراه باریک و ساخته دست بشر تقسیم قاره آفریقا از شبه جزیره سینا زمین گیر شد.

بلافاصله مشخص نبود که چه عواملی باعث چرخش Ever Given در کانال شده است. GAC ، یک شرکت حمل و نقل و حمل و نقل جهانی ، Ever Given را بدون جزئیات بیشتر “بدون خاموشی هنگام ترانزیت در جهت شمال” توصیف کرد.

Evergreen Marine Corp. ، یک شرکت بزرگ حمل و نقل مستقر در تایوان که این کشتی را اداره می کند ، در بیانیه ای که به آسوشیتدپرس ارائه داد ، گفت که Ever Given با ورود به کانال سوئز از دریای سرخ ، توسط باد شدید غلبه کرده است اما هیچ یک از آنها ظروف غرق شده بودند.

کانال مصر سوئز
این تصویر ماهواره ای از Planet Labs Inc. نشان می دهد کشتی باری MV Ever Given که از طریق کانال سوئز نزدیک سوئز مصر گیر افتاده است ، 23 مارس 2021

آزمایشگاه های سیاره. / AP


یک مقام مصری ، که خواستار ناشناس ماندن با AP بود ، زیرا مجاز به اطلاع رسانی در مورد روزنامه نگاران نبود ، به همین ترتیب باد شدید در منطقه را عامل این حادثه دانست. پیش بینی کنندگان مصری گفتند: وزش باد شدید و طوفان شن این منطقه را گرفتار کرده است ، وزش باد و سرعت آن 31 مایل در ساعت است.

برنارد شولت شیپ منیجمنت ، مدیر برنامه “همیشه داده شده” ، گفت: “همه خدمه ایمن هستند و از آنها حساب می برند.” “هیچ گزارشی از جراحات یا آلودگی گزارش نشده است.” شرکت مدیریت کشتی هرگز قدرت خود را از دست داد.

طبق داده های ماهواره ای MarineTraffic.com ، کمان Ever Given در حال لمس دیواره شرقی کانال بود ، در حالی که به نظر می رسد ستون فقرات آن در برابر دیواره غربی آن قرار دارد. داده ها نشان داد که چندین قایق یدک کش کشتی را محاصره کرده اند و احتمالاً سعی در فشار دادن آن دارند.

به نظر می رسد تصویری که توسط یک کاربر در کشتی باری منتظر در اینستاگرام ارسال شده است ، نشان می دهد که Ever Given گوه ای از آن کانال است که در داده های ماهواره نشان داده شده است. به نظر می رسید که یک بولدوئر در تلاش است تا آن را در استخر شن و ماسه زیر کمان خود فرو کند.

کانال مصر سوئز
در این عکس که توسط سازمان کانال سوئز منتشر شده است ، کشتی باری MV Ever Green با کمان گیر کرده در دیواره کانال پس از چرخش به پهلو و مسدود کردن ترافیک از طریق آبراه حیاتی شرق و غرب برای حمل و نقل جهانی ، 24 مارس 2021.

سازمان کانال سوئز / AP


این مقام مصری گفت: قایق های یدک کش امیدوارند که کشتی مجدداً جابجا شود و این عملیات حداقل دو روز به طول خواهد انجامید. کشتی در حدود 3.7 مایلی شمال دهانه جنوبی کانال نزدیک شهر سوئز ، منطقه ای از کانال که یک لاین است ، درگیر شد.

Salvatore R. Mercogliano ، بازرگان سابق دریایی و دانشیار تاریخ در دانشگاه کمبل کارولینای شمالی ، هشدار داد که این می تواند تأثیر مهمی در حمل و نقل جهانی داشته باشد که بین دریای مدیترانه و دریای سرخ حرکت می کند.

مرکوگلیانو به AP گفت: “روزانه به طور متوسط ​​50 کشتی از آن کانال عبور می کنند ، بنابراین بسته شدن کانال به معنای آن است که هیچ رگ در حال عبور از شمال و جنوب نیست.” “هر روز کانال بسته می شود … کشتی های کانتینری و تانکرها مواد غذایی ، سوخت و کالاهای تولیدی را به اروپا تحویل نمی دهند و کالاها از اروپا به خاور دور صادر نمی شوند.”

Ever Given قبل از گیر افتادن در کانال ، مقصد خود را Rotterdam در هلند ذکر کرده بود. این کشتی که در سال 2018 با طول تقریباً یک چهارم مایل و عرض 193 فوت ساخته شده است ، از بزرگترین کشتی های باری در جهان است. می تواند هر بار حدود 20 هزار کانتینر را حمل کند.


مصر گسترش تاریخی کانال سوئز را گشود

03:28

کانال سوئز که در سال 1869 افتتاح شد ، ارتباط مهمی برای حمل و نقل نفت ، گاز طبیعی و محموله هایی از شرق به غرب فراهم می کند. حدود 10٪ از تجارت جهانی از طریق آبراه جریان دارد و همچنان یکی از برترین ارز آوران مصر است. در سال 2015 ، دولت رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی یک دوره را به پایان رساند انبساط عمده کانال، اجازه می دهد تا بزرگترین کشتی های جهان را در آن جای دهد.

سازمان کانال سوئز روز چهارشنبه پیشنهاد داد که شناورها همچنان می توانند از “کانال اصلی” استفاده کنند ، که به موازات بخش جدیدتر است که در سال 2015 افتتاح شد ، اما قبل از بخش جدید کانال ، Ever Given درگیر شد و نحوه استفاده از آن بلافاصله مشخص نبود. مسیر اصلی ممکن است به کاهش پشتیبان کمک کند. بلومبرگ گزارش داد که ممکن است حدود 100 کشتی در انتقال آبراه حیاتی به تأخیر بیفتند.

SCA گفت: “رئیس SCA پیامی راجع به حرکت ناوبری در کانال و حرکت منظم آن از مسیر کانال اصلی ارسال کرد و تأکید کرد که کانال سوئز از هیچ تلاشی برای اطمینان از ناوبری و تجارت بین المللی خدمات دریغ نخواهد کرد.” بیانیه.

این حادثه روز سه شنبه آخرین حادثه ای است که دریانوردان را در میان بیماری همه گیر تحت تأثیر قرار داده است. به دلیل بیماری همه گیر ، صدها هزار نفر در کشتی ها گیر کرده اند. در همین حال ، تقاضای حمل و نقل افزایش یافته و فشار بر ملوانان خسته را افزایش می دهد.

وی گفت: “این به دلیل سرعت سرسام آور حمل و نقل جهانی در حال حاضر است و حمل و نقل در یک برنامه بسیار فشرده است.” “به این موارد اضافه کنید که به دلیل محدودیت COVID ، دریانوردان نتوانسته اند از کشتی ها سوار و خارج شوند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *