کشتی باری هنوز از آن سو در کانال سوئز گیر کرده است ، اما مقام مصری می گوید این کشتی در آخر هفته آزاد خواهد شد

قاهره – ترافیک دریایی از طریق کانال سوئز جمعه برای چهارمین روز متوالی مسدود شد و ده ها کشتی در ورودی های شمالی و جنوبی به کوتاهترین مسیر آسیا و آفریقا گیر کردند. تلاش ها تا یکی از بزرگترین شناورهای باری جهان را خالی کند، از روز سه شنبه به طرف کانال باریک به صورت پهلو گیر کرده بود ، در حال برداشت بود و در حالی که یکی از تیم های مسئول این عملیات گفت که ممکن است هفته ها طول بکشد ، یک مشاور رئیس جمهور مصر جدول زمان بندی خوش بینانه تری ارائه داد.

موهب مامیش ، مشاور عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر در بنادر دریایی و رئیس سابق سازمان کانال سوئز ، روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که پیمایش از طریق کانال “حداکثر طی 48-72 ساعت مجدداً از سر گرفته می شود.”

egypt-sca-ever-gave.jpg
تصویری که در تاریخ 25 مارس 2021 توسط اداره کانال سوئز مصر منتشر شد ، قایق های یدک کش را در کنار بدنه کشتی کانتینر MV Ever Given نشان می دهد که برای سومین روز در آن کانال گیر کرده بود.

اداره کانال سوئز


مامیش به “تجربه خود با چندین عملیات نجات از این نوع” اشاره کرد و گفت که “هر سانتی متر کانال” را می داند.

SCA در اوایل هفته جاری اعلام کرد تا زمانی که شناور کانتینر پرچمدار پانامایی MV Ever Given دوباره شناور شود ، به طور موقت ناوبری در کانال به حالت تعلیق در می آید.

SCA روز پنجشنبه پس از ملاقات با شرکت نجات SMIT هلند ، که به هدایت عملیات کمک می کند ، گفت که حدود 19،600-26،000 یارد مکعب شن و ماسه باید منتقل شود ، تا عمق 40 تا 50 فوت در امتداد ساحل کانال قرار گیرد ، تا تخلیه شود. کشتی.

روز چهارشنبه SCA به 13 کشتی اجازه داد از دریای مدیترانه وارد انتهای شمالی کانال شوند ، امیدوار بود که Ever Given به سرعت لغو نشود و سایر کشتی های باری بتوانند به سفر خود ادامه دهند. اما این کشتی ها فقط به دریاچه ای در وسط کانال رسیدند و ممکن است سریع به جایی نرسند.

مصر حداقل از هشت قایق یدک کش بزرگ و تجهیزات حفاری در حاشیه کانال استفاده می کند ، اما تاکنون تمام تلاش ها برای استقرار مجدد کشتی کانتینری تقریباً یک ربع مایل با طول 247000 تن انجام نشده است.

egypt-suez-canal-ship-stuck.jpg
یک بیل مکانیکی در میان تلاش ها برای تخلیه کشتی کانتینر MV Ever Given برای حذف شن و ماسه از کنار کانال سوئز کار می کند.

اداره کانال سوئز


SCA روز پنجشنبه گفت که “سناریوی جایگزینی” در حال اتخاذ است ، با شناورهایی که روز چهارشنبه از شمال وارد کانال شدند “لنگر در منطقه انتظار دریاچه های تلخ انداختند ، تا زمانی که ناوبری به طور کامل از سر گرفته شود.”

شركت Evergreen Marine تایوان ، كه كشتی را به نمایندگی از شركت ژاپنی كه مالك آن است ، به صورت اجاره ای اداره می كند ، شركت هلندی Smit Salvage و Nippon Salvage ژاپن را استخدام كرد تا با كاپیتان کشتی و اداره كانال سوئز كار كنند تا بفهمند كه چگونه دوباره آن را شناور کن

پیتر بردوسکی ، مدیرعامل شرکت هلندی Boskalis که مالک Smit Salvage است ، روز پنجشنبه گفت که هنوز برای تعیین مدت زمان کار خیلی زود است.

به گفته رویترز ، برودوفسکی به برنامه تلویزیونی هلند “Nieuwsuur” گفت: “ما نمی توانیم استثنا كنیم كه بسته به شرایط ممكن است هفته ها طول بكشد.” منابع حمل و نقل به رویترز گفتند که در صورت ادامه تأخیرها ، کشتی ها می توانند مسیرهای خود را در نوک جنوب آفریقا آغاز کنند که هزاران مایل و حدود یک هفته به سفر اضافه می کند.

map-suez-canal-ship-evergiven.jpg

اخبار CBS / اعتبار عکس ماهواره ای: CNES / AIRBUS DS از طریق REUTERS


شرکت ژاپنی صاحب Ever Given ، Shoei Kisen ، به آسوشیتدپرس گفت که با مقامات محلی همکاری می کند ، اما “عملیات بسیار دشوار است.”

این شرکت گفت: “ما از اینکه نگرانی فوق العاده ای را برای کشتی هایی که در کانال سوئز سفر می کنند یا قرار است در کانال سوئز سفر کنند ، و همه افراد مرتبط بسیار متاسفیم.”

به گزارش رویترز ، تقریباً 30٪ از حمل و نقل کانتینر حمل و نقل جهان هر روز از کانال سوئز عبور می کند – سفری که حدود شش ساعت طول می کشد – که تقریباً 12٪ از کل کالاهای تجارت جهانی است.

این خبرگزاری با استناد به مشاوره صنعت Kpler اظهار داشت كه در حالی كه این كانال تنها ترانزیت حدود 4.4٪ از كل فرآورده های نفتی جهان را تسهیل می كند ، یك اختلال طولانی مدت می تواند بر تأمین آسیا و اروپا تأثیر بگذارد و تأثیر آن بر قیمت جهانی نفت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد .

در همین حال ، این حادثه – و به ویژه این واقعیت که یک کشتی واحد ، هرچند بسیار بزرگ ، تجارت جهانی را مختل کرده است و عکس کوتوله بدنه کشتی که یک بیل مکانیکی تنها را فرستاده است تا آن را امتحان کند و آن را خارج کند – به انبوه میم ها در شبکه های اجتماعی الهام بخش است . استیون کولبرت “شور” خود CBS حتی در برنامه شامگاه چهارشنبه خود برای کالبدشکافی فاجعه دریایی کلاه کاپیتانی بست

در حالی که این سرگرمی به صورت آنلاین ادامه دارد ، بدون شک سطح استرس هم برای صاحبان کشتی که مجبور به پرداخت هزینه برای عملیات نجات هستند ، و هم برای سازمان کانال مصر که همچنان به لطف بیماری همه گیر COVID از افت درآمد رنج می برد ، افزایش می یابد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.