کشتی باری هنوز در آن سوی سوئز گیر کرده است و ممکن است “هفته ها” به جایی نرسد

قاهره – ترافیک دریایی از طریق کانال سوئز مسدود مانده بود روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی ، ده ها کشتی در هر دو ورودی شمالی و جنوبی به کوتاهترین مسیر بین آسیا و آفریقا گیر کرده اند. یکی از بزرگترین شناورهای باری جهان روز سه شنبه به پهلو چرخانده و از آن طرف کانال باریک گیر کرده و یکی از تیم های مسئول تخلیه کشتی گفته است که بارگیری مجدد بار ممکن است هفته ها طول بکشد.

اداره کانال سوئز مصر (SCA) اعلام کرد که ناوبری از طریق کانال “به طور موقت متوقف شد” تا زمانی که شناور کانتینر پرچمدار پانامایی MV Ever Given بتواند دوباره شناور شود.

egypt-suez-canal-sca.jpg
عکسی که در تاریخ 25 مارس 2021 توسط اداره کانال سوئز مصر منتشر شد ، یک قایق طناب کشی را در مقابل مغازه کانتینر MV Ever Given نشان می دهد که برای سومین روز در آن کانال مستقر شده بود و مانع از حمل و نقل در آن شده است.

اداره کانال سوئز


روز چهارشنبه SCA به 13 کشتی اجازه داد از دریای مدیترانه وارد انتهای شمالی کانال شوند ، امیدوار بود که Ever Given به سرعت لغو شود و سایر کشتی های باری بتوانند به سفر خود ادامه دهند. اما این کشتی ها فقط به دریاچه ای در وسط کانال رسیدند و ممکن است سریع به جایی نرسند.

مصر از هشت قایق یدک کش بزرگ و تجهیزات حفاری در حاشیه کانال استفاده می کند ، اما تاکنون تمام تلاش ها برای استقرار مجدد کشتی کانتینری تقریباً یک چهارم مایل با طول 247000 تن انجام نشده است.

egypt-sca-ever-gave.jpg
تصویری که در تاریخ 25 مارس 2021 توسط اداره کانال سوئز مصر منتشر شد ، قایق های یدک کش را در کنار بدنه کشتی کانتینر MV Ever Given نشان می دهد که برای سومین روز در آن کانال گیر کرده بود.

اداره کانال سوئز


SCA روز پنجشنبه گفت که “سناریوی جایگزینی” در حال اتخاذ است ، با شناورهایی که روز چهارشنبه از شمال وارد کانال شدند “لنگر در منطقه انتظار دریاچه های تلخ انداختند ، تا زمانی که ناوبری به طور کامل از سر گرفته شود.”

شرکت Evergreen Marine تایوان ، که کشتی را به نمایندگی از شرکت ژاپنی صاحب آن به صورت اجاره ای اداره می کند ، شرکت هلندی Smit Salvage و Nippon Salvage ژاپن را استخدام کرده است تا با ناخدای کشتی و سازمان کانال سوئز کار کند تا بفهمد چگونه دوباره آن را شناور کنید.

پیتر بردوسکی ، مدیرعامل شرکت هلندی Boskalis که مالک Smit Salvage است ، روز پنجشنبه گفت که هنوز برای تعیین مدت زمان کار خیلی زود است.

به گزارش رویترز ، برودوفسکی به برنامه تلویزیونی هلند “Nieuwsuur” گفت: “ما نمی توانیم استثنا كنیم كه بسته به شرایط ممکن است هفته ها طول بكشد. منابع حمل و نقل به رویترز گفتند که در صورت ادامه تأخیرها ، کشتی ها می توانند مسیرهای خود را در نوک جنوب آفریقا آغاز کنند که هزاران مایل و حدود یک هفته به سفر اضافه می کند.

egypt-suez-canal-ship-stuck.jpg
عکسی که در تاریخ 25 مارس 2021 توسط اداره کانال سوئز مصر منتشر شد ، نشان می دهد یک بیل مکانیکی در حال تلاش برای برداشت شن و ماسه از حاشیه کانال در میان تلاش ها برای تخلیه کشتی کانتینر MV Ever Given است که گیر کرده است ، و مانع از عبور و مرور کانال می شود.

اداره کانال سوئز


شرکت ژاپنی صاحب Ever Given ، Shoei Kisen ، به آسوشیتدپرس گفت که با مقامات محلی همکاری می کند ، اما “عملیات بسیار دشوار است.”

این شرکت گفت: “ما از اینکه نگرانی فوق العاده ای را برای کشتی هایی که در کانال سوئز سفر می کنند یا قرار است در کانال سوئز سفر کنند ، و همه افراد مرتبط بسیار متاسفیم.”

به گزارش رویترز ، تقریباً 30٪ از حمل و نقل کانتینر حمل و نقل جهان هر روز از کانال سوئز عبور می کند – سفری که حدود شش ساعت طول می کشد – که تقریباً 12٪ از کل کالاهای تجارت جهانی است.

این خبرگزاری با استناد به مشاوره صنعت كپلر اظهار داشت كه در حالی كه این كانال فقط ترانزیت حدود 4.4٪ از كل فرآورده های نفتی جهان را تسهیل می كند ، یك اختلال طولانی مدت می تواند بر تأمین آسیا و اروپا تأثیر بگذارد.

در همین حال ، این حادثه – و به ویژه این واقعیت که یک کشتی واحد ، هرچند بسیار بزرگ ، تجارت جهانی را مختل کرده است ، و عکس کوتوله کشتی که یک بیل مکانیکی تنها را فرستاده است تا آن را امتحان کند و آن را بیرون براند – باعث الهام بخشیدن به میم ها در رسانه های اجتماعی شده است . استفان کولبرت “شور” خود CBS حتی در شامگاه چهارشنبه خود برای کالبدشکافی فاجعه دریایی کلاه کاپیتانی به سر گذاشت.

در حالی که این سرگرمی به صورت آنلاین ادامه دارد ، بدون شک سطح استرس هم برای صاحبان کشتی که مجبور به پرداخت هزینه برای عملیات نجات هستند ، و هم برای سازمان کانال مصر که همچنان به لطف بیماری همه گیر COVID از افت درآمد رنج می برد ، افزایش می یابد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *