کمبود نیمه هادی باعث ترمز تولید کامیون فورد می شود

شرکت فورد موتور اجازه می دهد هزاران وسیله نقلیه جدید در کارخانه های مونتاژ خود بیکار بنشینند زیرا کمبود جهانی نیمه هادی مانع تولید می شود.

این خودروساز میشیگان در این هفته هشدار داد ، کسری تراشه ، که از ماه دسامبر آغاز شد ، به این معنی است که فورد می تواند فروش 1 تا 2.5 میلیارد دلار را از دست بدهد. فورد گفت: وسیله نقلیه ورزشی Edge و وانت های F-150 آن هفته ها در کارخانه آن در لوئیزویل ، کنتاکی می نشینند و در انتظار تراشه های بیشتری هستند. تا زمانی که این وسایل نقلیه به طور کامل مونتاژ نشوند ، فورد شیفت کارمندان کارخانه کنتاکی را قطع می کند.

فورد روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت كه قبل از حمل “وسایل نقلیه به نمایندگی ها پس از در دسترس بودن ماژول ها و بررسی های كیفیت كامل كیفیت” ، Edges و F-150 های تازه ساخته شده را نگهداری می كند.

پاندمی ویروس کرونا طبق گفته انجمن صنعت نیمه هادی ، عامل اصلی کمبود تراشه است. فروش دستگاه های الکترونیکی افزایش یافته است زیرا بسیاری از افراد در خانه کار می کردند ، به بازدید از طریق پزشکی از راه دور می پرداختند و از طریق لپ تاپ خود از طریق آموزش از راه دور شرکت می کردند. گروه بازرگانی گفته است که عرضه محدود نیمه هادی های کشور بیشتر با هزینه اتومبیل به دست این دستگاه ها می رسد.

با تشدید این مشکل ، طوفان زمستانی گسترده ماه گذشته در غرب میانه و ایالت های جنوبی و مرکزی سامسونگ و NXP نیمه هادی ها را مجبور کرد که به طور موقت تولید تراشه در تأسیسات خود در تگزاس را متوقف کنند.

f-150.jpg
فورد اج و F-150 های تازه ساخته شده هفته ها در کارخانه سازنده اتومبیل در لوییزویل ، کنتاکی بیکار می مانند و منتظر ریز تراشه های بیشتری هستند.

شرکت فورد موتور


نیمه هادی یک تراشه رایانه ای است که به عنوان مغز یک دستگاه الکترونیکی عمل می کند. این یک تفکر پیچیده مانند حساب و ذخیره داده است که در تلفن های همراه ، تبلت ها ، وسایل آشپزخانه ، لپ تاپ ها ، کنسول های بازی ویدیویی و اتومبیل ها جدایی ناپذیر است. در وسایل نقلیه ، ده ها نیمه هادی منفرد برای کنترل همه چیز از دمای موتور گرفته تا هشدار به رانندگان در مورد نیاز به تعویض روغن استفاده می شود.

کاخ سفید در مورد کمبود تراشه و تأثیر آن بر صنعت خودرو سنجیده است. رئیس جمهور جو بایدن ماه گذشته گفت که به دنبال ارسال 37 میلیارد دلار کمک فدرال به شرکت های نیمه هادی است تا آنها بتوانند تولید را افزایش دهند. کشورهای آسیایی ، از جمله چین و تایوان ، بیشتر تراشه های مورد استفاده در ماشین ها و دستگاه های آمریکایی را تولید می کنند.

فورد تنها یکی از خودروسازان بی شماری است که تحت تأثیر کمبود نیمه هادی قرار گرفته است. سخنگوی تویوتا به اخبار بلومبرگ گفت که تولید تگزاس با وانت تویوتا توندرا به دلیل کمبود 40٪ کاهش می یابد. جنرال موتورز تولید کارخانه های مونتاژ در کانزاس ، کانادا و مکزیک را متوقف کرده است در حالی که ساخت بخشی دیگر از وسایل نقلیه در میسوری و اجازه نشستن آنها را ادامه می دهد.

استیون فورمن ، اقتصاددان از اقتصاد آکسفورد ، در یک یادداشت تحقیقاتی پیش بینی کرد ، کمبود تراشه به این معنی است که در سال جاری 1 میلیون خودرو تولید جهانی خواهد شد. خودروسازان باید فقط در سه ماهه اول سال 2021 ضربه مالی تراشه های کمتری را احساس کنند.

فورمن گفت: “بنابراین احتمالاً این تأثیر موقتی است و به خودروسازان اجازه می دهد تولید خود را از نیمه دوم سال 2021 افزایش دهند تا زمین های از دست رفته را جبران كنند.”

– با گزارش از ارول بارنت ، خبرنگار حمل و نقل CBS News

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *