گروه صنعت حمل و نقل از تعیین قیمت کربن حمایت می کند

یک انجمن بزرگ صنعت دریایی روز دوشنبه از برنامه های اضافی برای انتشار جهانی کربن از حمل و نقل به عنوان راهی برای کمک به تغییر این بخش به سمت سوختهای سازگار با آب و هوا حمایت کرد.

اتاق حمل و نقل بین المللی اعلام کرد که به سازمان ملل متحد پیشنهاد می کند که همه کشتی هایی که در سطح جهانی با اندازه خاصی معامله می کنند ، باید مبلغ معینی به ازای هر تن دی اکسید کربن ساطع شده بپردازند.

تخمین زده می شود که صنعت حمل و نقل تقریباً 3 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را که باعث گرم شدن کره زمین می شود ، تشکیل دهد و پیش بینی می شود به میزان قابل توجهی افزایش یابد. بر اساس گزارش S&P Global ، برخی تحلیلگران انتظار دارند که حمل و نقل 17 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2050 تشکیل دهد.

با وجود مقیاس انتشار گازهای گلخانه ای و نقش مهم آن در اقتصاد جهانی ، این صنعت یکی از معدودی بود که از توافق پاریس خارج ماند. به گزارش رویترز ، بیش از 80 درصد تجارت جهانی از طریق راه های دریایی انجام می شود.

گروه های زیست محیطی از این پیشنهاد به سازمان بین المللی دریانوردی ، یک سازمان ملل متحد استقبال کردند ، اما هشدار دادند که مشخص نمی کند که این گروه که نماینده مالکان کشتی های تجاری و اپراتورهایی است که بیش از 80 درصد ناوگان تجاری جهان را پوشش می دهند ، از چه قیمت کربنی حمایت می کند.

آئویف اولیری ، مدیر حمل و نقل جهانی در صندوق دفاع از محیط زیست ، گفت: “ما می دانیم که آنها در مورد پیشرفت واقعی جدی هستند هنگامی که آنها از سطح بلندپروازی مطابق با آنچه اقوام جزیره آسیب پذیر قبلاً پیشنهاد کرده اند ، استقبال کنند.”


گزارش سازمان ملل درباره وضعیت آب و هوا هشدار شدید می دهد

02:05

جزایر مارشال و جزایر سلیمان ، دو کشور دارای ناوگان حمل و نقل بزرگ که قلمرو آنها به شدت تهدید می شود تغییر آب و هواپیشنهاد کرده اند که عوارض کربن از 100 دلار در تن شروع شود.

گای پلاتن ، دبیرکل اتاق حمل و نقل بین المللی گفت: “این پیشنهاد نحوه ایجاد یک اقدام مبتنی بر بازار را برای صنعت حمل و نقل جهانی ، به منظور حرکت سریع به سمت قیمت موثر ، تعیین می کند.” “به جای حدس زدن برای اهداف روابط عمومی ، ما می خواهیم به تعدادی برسیم که بخش را از بین می برد بدون این که نسبت عظیمی از کشورهای در حال توسعه را از بین ببریم.”

این گروه اعلام کرد که با اقدامات منطقه ای منطقه ای ، مانند اقدامات پیشنهادی اتحادیه اروپا مخالف است و خواستار بودجه ای است که از این مالیات به صندوق آب و هوا واریز می شود و به جایگزین های پاک مانند هیدروژن یارانه می دهد تا زمانی که با سوخت های معمولی رقابت کنند.

اما برخی از کشتی گیران برنامه های کربن زدایی خود را اعلام کرده اند. AP Moller-Maersk ، یکی از بزرگترین شرکتهای حمل و نقل جهان ، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2050 ناوگان خنثی از کربن داشته باشد. این شرکت وعده داده است که اولین کشتی خود را بدون کربن تا سال 2023 راه اندازی کند.

ایرینا ایوانوا ، CBS News ، در تهیه گزارش مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *