Google اجازه نمی دهد تبلیغ کنندگان ردیابی کاربران از طریق اینترنت باز را انجام دهند

گوگل می گوید پس از حذف تدریجی فناوری ردیابی تبلیغات موجود در مرورگرهای Chrome ، روش های جدیدی برای پیگیری کاربران جداگانه در اینترنت ایجاد نخواهد کرد.

به عنوان بخشی از یک تعمیر اساسی که می گوید حریم خصوصی مصرف کنندگان را تشدید می کند ، غول جستجو در حال کار بر روی پیشنهاداتی برای حذف کوکی های موسوم به شخص ثالث از Chrome است. اینها قطعه کدی است که توسط تبلیغ کنندگان یک وب سایت برای ضبط تاریخچه مرور به منظور نمایش تبلیغات شخصی خود به کاربران استفاده می شود.

کوکی های شخص ثالث منبع دیرینه نگرانی درباره حریم خصوصی بوده است ، بنابراین Google پیشنهاد می کند به جای آن کاربران وب را با علایق مشابه گروه بندی کرده و تاریخچه وب را در دستگاه های کاربر خصوصی نگه دارید.

در یک پست وبلاگ ، دیوید تمکین ، مدیر مدیریت محصولات گوگل برای حفظ حریم خصوصی و اعتماد به تبلیغات ، گفت که این شرکت همچنان س questionsالاتی را در مورد اینکه آیا به دیگران در صنعت فناوری تبلیغات که قصد دارند کوکی های شخص ثالث را با کاربر جایگزین جایگزین کنند ، می پرسد- شناسه های سطح.

تمکین گفت: “امروز ما صریحاً اعلام کردیم که وقتی کوکی های شخص ثالث از رده خارج شوند ، برای ردیابی افراد هنگام مرور در وب ، شناسه دیگری نخواهیم ساخت و ما از آنها در محصولات خود استفاده نخواهیم کرد.”

در عوض ، گوگل در حال آزمایش گروه بندی کاربران در سطل های علایق مشترک و فروش تبلیغات به این گروه های بزرگتر است ، به جای اینکه افراد را به صورت فردی ردیابی کند. تمکین گفت ، غول جستجو قصد دارد این ابزارها را در سه ماهه دوم در دسترس قرار دهد.

مشاغل همچنان قادر به ردیابی اطلاعات اصطلاحاً شخص اول شخص یا اطلاعاتی هستند که شرکت ها از مصرف کنندگان جمع می کنند. وال استریت ژورنال گزارش داد ، برنامه های Google همچنین شامل پیگیری روی برنامه های تلفن همراه نیست. Google همچنان می تواند کاربران خود را از طریق داده های جمع آوری شده از خدمات خود مانند جستجو ، Maps و YouTube ردیابی کند.

گوگل قصد دارد این تغییرات را تا سال آینده ارائه دهد. با این حال ، این پیشنهادها انتقاد بازیگران در صنعت تبلیغات آنلاین و همچنین بررسی نظارت های نظارتی بریتانیا را در مورد نگرانی ها در مورد افزایش قدرت غول فناوری در تبلیغات آنلاین برانگیخته است.

Chrome مرورگر وب غالب جهان است و بسیاری از مرورگرهای رقیب مانند Microsoft Edge مبتنی بر فناوری Chromium گوگل هستند.

ایرینا ایوانوا ، CBS News ، در تهیه گزارش همکاری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *