SpaceX 4 فضانورد را به ایستگاه فضایی پرتاب می کند و دوره جدیدی را برای ناسا آغاز می کند

با روشنایی آسمان شب ، چهار فضانورد یکشنبه برای یک سفر 27 ساعته به ایستگاه فضایی بین المللی در یک موشک SpaceX Falcon 9 به مدار شلیک کردند. اولین پرواز عملیاتی از یک کپسول Crew Dragon تجاری توسعه یافته.

با برجسته کردن تلاش مداوم ناسا برای خاتمه دادن به اعتماد خود به فضاپیمای سایوز روسیه ، موتورهای مرحله اول Falcon 9 با 7 الی 27 دقیقه با سیل اگزوز شعله ور شده و موشک 229 فوتی را از پد 39A در مرکز فضایی کندی دور کردند. در بالای 1.7 میلیون پوند رانش.

فرمانده مایکل هاپکینز ، خلبان ویکتور گلوور ، شانون واکر و فضانورد ژاپنی سوئیچی نوگوچی ، در کپسولی که آنها “مقاومت” نامگذاری کردند ، صعود را بر روی صفحه نمایش های لمسی بزرگ نظارت کردند ، زیرا موشک به سرعت تسریع شد ، و در شمال شرقی اقیانوس اطلس قرار گرفت. .

ناسا و اسپیس ایکس به دلیل وزش باد شدید در سراسر ساحل فضایی فلوریدا و مواج بودن دریاها که مانع از رسیدن به موقع یک کشتی احیا کننده تقویت کننده اسپیس ایکس شد ، اقدام به پرتاب شنبه را رد کردند.

111520-crew.jpg
فضانوردان Crew Dragon لحظاتی پس از رسیدن به مدار مشاهده می شوند. از چپ به راست: شانون واکر ، خلبان ویکتور گلوور ، فرمانده مایکل هاپکینز و فضانورد ژاپنی سوئیچی نوگوچی.

SpaceX / ناسا


هوای داخل ساحل موضوعی بود که بیشتر اوقات یکشنبه گفته می شد ، اما ابرها و باران تهدیدآمیز نشد و پس از آخرین کار برای مهر و موم کردن دریچه اژدهای خدمه ، Falcon 9 برای بلند شدن پاک شد ، هزاران نفر از ساکنان منطقه را هیجان زده کرد و توریست هایی که در جاده ها و سواحل منطقه قرار دارند در میان هشدارهای ناسا برای پیروی از پروتکل های ویروس کرونا

معاون رئیس جمهور ، مایک پنس ، رئیس شورای ملی فضایی ، برای انجام پرتاب تاریخی از طبقه فوقانی یک مجموعه اداری ناسا ، در چند مایلی سکوی پرتاب ، پرواز کرد.

و Falcon 9 ناامید نشد ، و در آسمان شب رد می شود و دنبال یک جت طولانی از اگزوز آتشین است که برای کیلومترها در اطراف دیده می شود. در یک دقیقه ، موشک با سرعت بیشتری نسبت به صدا حرکت می کرد و یک دقیقه و نیم بعد ، که اکنون از جو ضعیف پایین خارج شده بود ، موتورها طبق برنامه خاموش شدند.

مرحله اول قابل استفاده مجدد ، اولین پرواز خود را انجام داد ، سپس سقوط کرد و به سمت هواپیمای بدون سرنشین SpaceX مستقر در شرق کارولیناس حرکت کرد در حالی که مرحله دوم ، با استفاده از یک موتور با سرعت خلاuum ، صعود را به مدار ادامه داد.

هشت دقیقه و 50 ثانیه پس از لیفتوف ، موتور مرحله دوم خاموش شد و هاپکینز و همکارانش را در مدار مقدماتی قرار داد. چهل ثانیه پس از آن ، اولین مرحله با خیال راحت به زمین نشست و 65 امین بهبودی SpaceX را که چهل و پنجمین دوره آن در دریا بود ، لرزاند.

بازیابی مرحله اول یکی از اهداف مهم راه اندازی بود، زیرا برنامه اسپیس ایکس به بازسازی موشک و استفاده از اگر برای راه اندازی خدمه اژدها بعدی در اواخر ماه مارس.


SpaceX اولین خدمه کامل ناسا را ​​به ISS پرتاب می کند

15:48

در هر صورت ، با ایمنی پایین آمدن تقویت کننده ، کپسول Crew Dragon چند مرحله بعد از مرحله دوم Falcon 9 آزاد شد تا با مجموعه ای پیچیده از شلیک اتوماتیک thruster برای تنظیم دقیق رویکرد فضاپیما به ایستگاه فضایی جلو برود.

فازهای اولیه قرار ملاقات به نرمی پیش رفت ، اما مهندسان SpaceX با بخاری هایی که برای نگه داشتن خطوط پیشرانه محرک در دمای مناسب استفاده می شدند ، دچار مشکل شدند. به نظر می رسد سه از چهار بخاری در یک “چهارگانه” چهار راننده آفلاین هستند در حالی که قوانین پرواز برای عملیاتی شدن حداقل دو یا چهار مورد را می طلبد.

جی آرانها ، افسر ارتباطات SpaceX به خدمه گفت: “حاشیه دما به نظر خوب می رسد ، اما این چیزی است که ما در حال بررسی و بحث درباره آن هستیم.”

ناسا بعداً با ارسال توئیت نوشت: “تیم ها بخاری های سوختی Crew Dragon را دوباره فعال کرده و به جمع آوری اطلاعات ادامه می دهند” و آن را با انتشار یک توییت گفت: SpaceX تأیید می کند بخاری های پیشرانه به درستی کار می کنند و مشکلی ندارند. Crew-1 به سفر خود ادامه می دهد @ایستگاه فضایی

پرزیدنت ترامپ و بایدن رئیس جمهور منتخب تناقض های کاملاً متفاوتی را در توییت های پس از راه اندازی ارائه دادند ، با ترامپ ادعا کرد “NASA هنگام تصاحب ما یک فاجعه بسته بود. اکنون دوباره” داغترین “، پیشرفته ترین مرکز فضایی جهان است ، تا کنون!”

بایدن با ارسال تبریک به ناسا ، این پرتاب را “شاهدی بر قدرت علم و آنچه می توانیم با استفاده از نوآوری ، نبوغ و قاطعیت خود به دست آوریم” خواند.

در لحظه پرتاب ، ایستگاه 259 مایلی بالاتر از شمال سوریه در حال حرکت بود. Crew Dragon 27 ساعت و نیم طول خواهد کشید تا دقیقاً با مدار آزمایشگاه مطابقت داشته باشد و تا ساعت 20 بعد از ظهر روز دوشنبه به حدود 20 مایل برسد.

اگر همه چیز خوب پیش رود ، فضاپیما قبل از حلقه زدن تا نقطه ای تقریباً 720 فوت مستقیم از مقابل ایستگاه ، حدود 1300 فوت از ایستگاه عبور می کند.

از آنجا ، رایانه پرواز Crew Dragon در ساعت 11 شب دوشنبه هنگام عبور این دو فضاپیما از سواحل غربی ایالات متحده ، کشتی را برای لنگر انداختن در بندر جلو ایستگاه هدایت می کند ، همان باری که قبلاً با مراجعه به شاتل های فضایی استفاده شده بود.

این یک نوع بازگشت طولانی مدت در خانه برای هاپکینز ، واکر و نوگوچی خواهد بود. هر سه از جانبازان اعزامی ایستگاه طولانی مدت هستند. گلاور ، یک ناو هواپیمابر ناوگان F / A-18 که خلبان چرخش شده است ، اولین پرواز فضایی خود را انجام می دهد. وی اولین آمریکایی آفریقایی تبار است که به خدمه ایستگاه تمام مدت منصوب شده است.

برای استقبال از فضانوردان Crew-1 داخل ایستگاه ، سرگئی ریژیکوف ، سرگئی کود-اسورچکوف و کیت روبینز ، فضانورد ناسا ، برای استقبال از فضانوردان Crew-1 ایستاده اند. Rubins استفاده آخرین در حال حاضر قرارداد صندلی سایوز ناسا زمانی که او و دو خدمه خود را خاموش اکتبر 14 از پایگاه فضایی بایکونور روی لعنتی فضاپیمای سایوز MS-17 / 63S.

روبینس پیش از این گفت: “تماشای آمدن خدمه Crew-1 از آن دریچه عالی خواهد بود و ما قطعاً از آنها در هواپیما استقبال خواهیم کرد زیرا با داشتن تعداد بیشتری از خدمه ، می توانیم زمان بیشتری را صرف انجام تحقیقات علمی و آزمایشات کنیم.” راه اندازی.

“یک زمان مشخصی است که ما باید فقط به تعمیر و نگهداری ایستگاه اختصاص دهیم ، و فقط با یک یا دو عضو خدمه شریک ایالات متحده و بین المللی ، انجام تمام علمی که می خواهیم انجام دهیم دشوار است. بنابراین داشتن همه این خدمه اضافی اعضای آنجا بدان معنی است که ما می توانیم از نظر علمی این کار را انجام دهیم. “

111520-crew1.jpg
فضانوردان Crew-1 (چپ به راست): شانون واکر ، ویکتور گلاور ، فرمانده مایکل هاپکینز و فضانورد ژاپنی سوئیچی نوگوچی.

ناسا / جول کوفسکی


از سال 2006 ، ناسا 4 میلیارد دلار برای خرید حدود 71 صندلی موجود در فضاپیمای سایوز برای حمل و نقل فضانوردان آمریکایی ، اروپایی ، کانادایی و ژاپنی هزینه کرده است. هزینه صندلی روبینز ، آخرین صندلی ناسا برای خرید 90 میلیون دلار است.

در حالی که Crew Dragon و سرانجام ، بوئینگ فضاپیمای CST-100 Starliner تنها اتکا به ناسا به روسیه پایان می یابد ، این به معنای پایان پروازهای مشترک نیست.

ناسا هنوز در نظر دارد تا فضانوردان را در طول عمر برنامه ایستگاه ، به عنوان پرچین در برابر شرایط اضطراری مانند یک بیماری جدی ، به فضاپیمای سایوز پرتاب کند ، به عنوان مثال ، ممکن است منجر به عزیمت زودهنگام یک کشتی خدمه ایالات متحده یا روسیه شود.

خدمه مختلط حداقل یک فضانورد یا کیهان نورد در ایستگاه را در هر زمان ، بدون در نظر گرفتن عزیمت ناگهانی سایوز یا کشتی خدمه تجاری ، برای کار سیستم های کشور خود تضمین می کنند.

اما این پروازهای مختلط ، از جمله پرتاب نهایی کیهان نوردان روسی با فضاپیمای جدید آمریکایی ، تحت پوشش قراردادهای مبادله ای و نه پرداخت های نقدی مستقیم قرار می گیرد. ناسا هنوز هزینه صندلی های موجود در فضاپیمای آمریکایی را پرداخت خواهد کرد – هزینه آن هنوز مشخص نیست – اما این پول در ایالات متحده هزینه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *